Vart ska man åka om man vill ha en bra strand och kvällsliv?

21 okt. 2013 15:49
Visningar: 777
Tänkte försöka åka utomlands nästa sommar och skulle vilja ha lite tips på vart man kan åka om man vill ha en bra strand, gärna med sand och även kunna gå ut på kvällen. Är inte ute efter att festa men kunna gå ut och äta och ta en drink på kvällen.

Förra året var vi i ayia napa och bodde på atlantica sungarden där vi trivdes bra men skulle vara kul att prova något annat.

Någon som har något bra tips?
22 okt. 2013 10:50
Citerat från Nannasas:
Tänkte försöka åka utomlands nästa sommar och skulle vilja ha lite tips på vart man kan åka om man vill ha en bra strand, gärna med sand och även kunna gå ut på kvällen. Är inte ute efter att festa men kunna gå ut och äta och ta en drink på kvällen.

Förra året var vi i ayia napa och bodde på atlantica sungarden där vi trivdes bra men skulle vara kul att prova något annat.

Någon som har något bra tips?
Själv föredrar vi ställen där man har stad och strand på samma ställe, låter som det kan vara ungefär vad Du söker.
Vill Du "stanna" på Cypern så är Larnaca mycket trevligare än Ayia Napa (trevligast på Cypern enligt mig).
Mallorca har Du Palma, man kan bo nära stan på Playa Palma eller lite längre bussresa bort på Palma Nova (lite för långt från stan i mina ögon).
Barcelona är en fantastisk stad med strand.
Lite längre bort finns Las PalmasGran Canaria, också en mycket trevlig stad med fin strand mitt i.
Ännu längre bort finns mitt favoritresmål, Miami Beach, långt att åka men med lite längre semester, 2-3 veckor, det optimala resmålet (i alla fall om man fyllt 21) ;-)

Ja det finns ju hundratals svar på din fråga men det var mina egna favoriter. Förresten en annan favorit är Puerto de la CruzTeneriffa, lite mindre, lugnare stad, inte superfin strand, men det finns party även där och det är verkligen en mysig stad i ett vackert landskap.