Vart ska jag resa med min 11-åriga kusin?

24 maj 2008 16:23
Visningar: 2035
Hej hej!
Nu behöver jag tips! För några veckor sedan hade jag besök min kusin som blir 11 år i sommar. Han bad om att få titta på kort från mina semesterresor och sedan han beklagade sig över att han aldrig varit utomlands, bara till Åland och det tyckte han inte räknades. Så i ett svagt ögonblick lovade jag att nästa år ska jag ta med honom utomlands. Vi kan vara borta max en vecka. Nu är frågan, vart ska vi resa?
24 maj 2008 16:53
om ni vill åka på sol och badsemester så tycker jag ni kan åka till spanien..mallorca kanske.. turkiet är också varmt.finns mykt nöjesutbud och alltid varmt å skönt..=)
24 maj 2008 19:37
Jag ser att Cypern fattas på din karta!
De har Europa största vattenpark, räkna med en hel dag där. Sedan har de bra stränder med varmt långgrunt vatten och ni kan vara i hela dagarna. Vågar ni er på bungy jump så finns det också...
24 maj 2008 20:12
Citerat från karrokarro:
om ni vill åka på sol och badsemester så tycker jag ni kan åka till spanien..mallorca kanske.. turkiet är också varmt.finns mykt nöjesutbud och alltid varmt å skönt..=)
Nja inte Turkiet, dit åker jag aldrig mer.. Jag blev avskräckt när jag var där med två tjejkompisar sommaren -05. Obehagligt är det ord som beskriver den resan bäst. Drog och slet i en och gapade en massa fula ord. Nej tack inte igen. Men Spanien är intressant, jag har aldrig varit på fastlandet.. Och inte på Mallorca heller.. Tack för tipset!
24 maj 2008 20:13
Citerat från aquaholic:
Jag ser att Cypern fattas på din karta!
De har Europas största vattenpark, räkna med en hel dag där. Sedan har de bra stränder med varmt långgrunt vatten och ni kan vara i hela dagarna. Vågar ni er på bungy jump så finns det också...
Cypern låter som ett bra ställe, där har ju jag som sagt inte varit. Fast jag blir nog halshuggen av hans föräldrar om jag låter honom hoppa bungyjump =) Tack för tipset!
Av Mizan
26 maj 2008 08:33
Hej
Önskar att jag hade haft en släkting som dej dej när jag var 11år..:)
Hoppas ni får en underbar resa... kanske väcker du blodet till en blivande Globetrotter...*smile*
Kram mia
13 juni 2008 19:43
Ingen som har några fler tips på vart jag kan resa med min underbara kusin?
Av Ankh
13 juni 2008 21:31
Danmark! Nära (om du skulle råka tröttna, eller han kanske). Bakken med den fantastiska bergodalbanan i gistet trä. Legoland, om han inte växt ifrån det.
14 juni 2008 18:49
Hej...
Jag bara måste säga vad jag tycker om Cypern..... En gång var tillräckligt för mig, dyrt och trist blev min erfarenhet av landet. Där emot har jag haft en kanonbra upplevelse av Turkiet som var mitt första chartermål.
Vill ni ha sol och mycket att se så rekommenderar jag Paris, där finns ju Disneyland och det är lätt att åka runt i Paris, inte så långt hemifrån heller. Skulle vädret vara trist där så finns det mängder att titta på i alla fall.
Ha en skön resa! /Ellis
Av Candy
15 juni 2008 00:01
Har själv 3 barn i närliggande ålder och dom älskar Spanien och Turkiet. Lätt att ha med barn, bra mat, bra priser. Cypern är väldigt dyrt tycker jag.
Av Katitzi
15 juni 2008 09:36
När ska ni åka? Nu i sommar eller till hösten/vintern? Om det är till vintern är ju Kanarieöarna inte helt fel i den åldern. Det finns mycket att göra för barn där tex. Val/delfinsafari, häftiga djurparker, vulkanutflykter, grottor, vattenparker mm.
16 juni 2008 12:36
om du ska åka till spanien, mallorca så är Alcudia jätte fint. jag är så noga med fina stränder när jag reser och för att vara europa så har dom fin fina stränder!! azurblått vatten nästintill vit strand. känns nästan som man är utanför europa för en stund=)
16 juni 2008 20:59
Jag har ca 14-15 mil till Arlanda.. Lika långt till Skavsta..
Citerat från legusta:
För det första får man fråga vart du bor eller vart ni kan flyga ifrån.
Det går annars sjukt billiga flygresor ifrån St-holm utomlands.

Flyg direkt från Arlanda till:
Alicante, Malaga, Sarajevo, Istanbul mm från 449:-

Se mera på:
http://www.norwegian.no
16 juni 2008 21:04
Tack för alla svar! Fler tas tacksamt emot! Jag hade lite funderingar på Paris och Disneyland ett tag, men min kusin har sagt att han gärna åker till en strand nånstans och badar.. Kanarieöarna har jag varit på ett par gånger och det är lite trist tycker jag... Turkiet är inte något alternativ där har jag varit med om en veckas skräckupplevelse.. De drog och slet i oss och skrek alla möjliga fula ord.. Det var otäckt.. Nä fy aldrig mer! Men förutom Kanarieöarna och Turkiet så är jag väldigt öppen för förslag. Vi ska resa nästa år under sommaren har vi tänkt.
Av Ronnyk
16 juni 2008 21:34
Hej, Kroatien är fint med fina stränder och klart och fint vatten o mycket att se,och fortfarande någorlunda bra priser
Av Pepzi
17 juni 2008 18:16
Var i Cypern för 3 år sedan med mina bägge barn (då var de 13, resp 14 år), det var lika dyrt att leva och äta där som det är i Sverige. Inget direkt land jag rekommenderar.
Av Katitzi
17 juni 2008 21:21
Kreta är fint och det finns mycket att titta på förutom de fina stränderna. Vattenparker finns det där med. Stranden Elafonissi på södra Kreta kallas för europas Maldiverna och är jättehäftig med sin rosa snäcksand i vattenbrynet.
Rhodos med sin gamla stad med riddargata och stormästarpalats från Tempelriddartiden kan säkert tilltala en liten kille också.
Kefalonia har flera spännande naturfenomen som grotta med sjö, hål där havsvatten sugs in och jättegrotta med droppstenar.
Malta är också spännande med byggnader från riddartiden och tempel från forntiden, grottor mm.
10 juli 2008 10:15
Spanien Spanien Spanien.

mallorca

Alcudia eller Palmanova

eller spanska solkusten e det bästa.

Alicante, Benidorm lågprisflygen åker dit.

massor att göra, ej så fattit..

Alcudia är nog nr 1 på barn & ungdom. Bästa stranden o massor med underhpllning o aktivitet.
Hela Spanien civilicerat och utvecklad inom turism o kompisar finns det gott om på hotellet.i alla fall i alcudia
ex hotel Bellevellue e billig om du kollar här i reseguiden. Europas största komplex till lågpris.