Vart ska jag backpacka/långresa själv eller om någon är intresserad? I Augusti
Hej,
Har funderat fram och tillbaka. Insett att jag måste iväg och upptäcka göra annat ett tag. Har inte fått sug för att plugga eller jobba nu så känner att jag behöver resa/uppleva.
Nu rätt omgående tänkte jag åka, vet inte hur länge.
Asien,
eller köra Australien/Nya Zeeland och jobba till och från.
Som det ser ut åker jag själv. Då kompisar har fullt med jobb/plugg.
Vad rekommenderar ni? Backpacka/långresa i Asien från och med augusti och någon månad. Eller ta mig till Australien och resa/jobba i höst?
Vilka länder har inte regn och oväder i Augusti i Asien?
Har funderat fram och tillbaka. Insett att jag måste iväg och upptäcka göra annat ett tag. Har inte fått sug för att plugga eller jobba nu så känner att jag behöver resa/uppleva.
Nu rätt omgående tänkte jag åka, vet inte hur länge.
Asien,
eller köra Australien/Nya Zeeland och jobba till och från.
Som det ser ut åker jag själv. Då kompisar har fullt med jobb/plugg.
Vad rekommenderar ni? Backpacka/långresa i Asien från och med augusti och någon månad. Eller ta mig till Australien och resa/jobba i höst?
Vilka länder har inte regn och oväder i Augusti i Asien?
Tänker du Sydostasien skulle jag säga att Indonesien är bäst vädermässigt och lämpar sig dessutom bra för långresa - det är billigt och finns mycket att se/göra.
Citerat från Sq7700:
Tänker du Sydostasien skulle jag säga att Indonesien är bäst vädermässigt och lämpar sig dessutom bra för långresa - det är billigt och finns mycket att se/göra.
Tänkte nog Sydostasien, då det kanske är lättast att kombinera det mesta där. Allt från storstad, till strand, natur, upplevelser, lätt att resa runt etc. Tänker du Sydostasien skulle jag säga att Indonesien är bäst vädermässigt och lämpar sig dessutom bra för långresa - det är billigt och finns mycket att se/göra.
Men problematiken är väl att det inte är säsong på någon månad i sydostasien? Har funderat på Bali. Men skulle vara kul att göra något mer än att bara se Bali.
Alternativ är ju Australien/Nya Zeeland. Men det känns som det kan bli flummigt att bara glida runt och ströjobba där.
Hade nog tänkt mig 1-3 månader minst, beroende på var jag åker. Hade nog tänkt mig en budget på 40-50 . Men det beror ju också på vart.
Balis högsäsong är absolut nu, även många andra platser i Indonesien är utmärkta att besöka under augusti-september. Tröttnar du kan du ju fortsätta till Australien. Genom att kombinera länderna räcker reskassan säkert längre med tanke på att Indonesien är mycket billigare än Australien. Plus att du får se två ganska olika länder.
Man kan ju köpa multi-city-flygbiljetter, dvs.utresa till t.ex. Jakarta/Bali och sedan hemresa från t.ex. Sydney.
Man kan ju köpa multi-city-flygbiljetter, dvs.utresa till t.ex. Jakarta/Bali och sedan hemresa från t.ex. Sydney.