Vart reser man i slutet av Okt/nov?

Av Eve
5 sep. 2007 17:41
Visningar: 23361
Vi har tänkt att resa någonstans på höstlovet? Vart åker man då? Vart är det varmt?
Av Haikko
5 sep. 2007 18:37
Citerat från eve:
Vi har tänkt att resa någonstans på höstlovet? Vart åker man då? Vart är det varmt?
Egypten eller Kap Verde.
Turkiet är rätt skapligt i slutet av oktober men vill man ha ännu varmare sol så skulle jag nog åkt 1v runt nordligaste afrika där temperaturen är bra fortfarande.
Av Zappe50
5 sep. 2007 20:15
Brasilien, SÅKLART ! Bättre än Thailand och lika billigt ! Inte så hårt exploaterat . Min personliga åsikt, alltså.
5 sep. 2007 21:45
Jag är allergisk mot svensk höst och brukar dra en vecka till solen just vid den tiden nu nämner.
Tyvärr är det svårt att hitta ett resmål som uppfyller alla krav.
Höstlovet är inte bara hårt belastat men även bara en vecka. Då hinner man inte till Brasilien, Thailand, Indien o dyl. Det är för långt att resa och mycket tid går till jet lag.
Jag brukar sikta in mig på länderna runt Medelhavets södra kust, Kanarieöarna och Nordafrika.
Dessvärre är det ju deras vinter också, vilket inneburit cirocco, gräshoppsinvasion, skyfall och soldis.
När det gäller Gambia så har jag bara varit där på våren(april ett år) och vet inte hur det kan vara kring höstlovet.
I Dubai förra hösten var det skyfall, men det är visst undantag för där hade det inte regnat på tio år! Men hela stället är så skruvat så res inte dit ändå. *tycker*
:)
För min del skulle det vara dags för ett återbesök till lilla Puerto RicoGran Canaria, men i år verkar det inte bli någon vintersolsemester, för maken knorrar att jag rantar omkring för mycket...:/
Av Zappe50
5 sep. 2007 22:07
Vadå inte hinner till Brasilien eller Thailand ? ? ?
Det beror väl i alla fall på om man kan få en resa som passar in med avresedag och hemresedag, eller hur ?
Upplysningsvis kan nämnas att resorna till Natal i höst utgår från Arlanda natt mot måndag, strax efter midnatt och anländer till Natal runt 09 tiden på måndag morgon ! Ca. 13 timmars flygtid och mellanlandning sker på Grand Canaria.
Jämför man med en resa till just Grand Canaria så blir det ungefär 10 timmars längre flygtid (tur/retur).
Hade själv besök av min brorson i mars och han stannade "bara" en vecka också !
Så nog hinner man på en vecka ! Det är väl upp till var och en att avgöra ?
Av Tretjak
5 sep. 2007 22:26
Vad är du intresserad av?
Sevilla är grymt bra. Barcelona likaså och det är billigt att resa dit. Kolla t.ex .sterlingticket.dk eller travelstart.se
Medlemmen har tagit bort svaret
Medlemmen har tagit bort svaret
4 okt. 2007 18:46
Citerat från tretjak:
Vad är du intresserad av?
Sevilla är grymt bra. Barcelona likaså och det är billigt att resa dit. Kolla t.ex .sterlingticket.dk eller travelstart.se
Håller med Trejak!!! Och dessa fina städer ligger inte så långt bort ;o)
//Gabriel
5 okt. 2007 15:01
Citerat från broo:
Citerat från aquaholic:
Jag är allergisk mot svensk höst och brukar dra en vecka till solen just vid den tiden nu nämner.
Tyvärr är det svårt att hitta ett resmål som uppfyller alla krav.
Höstlovet är inte bara hårt belastat men även bara en vecka. Då hinner man inte till Brasilien, Thailand, Indien o dyl. Det är för långt att resa och mycket tid går till jet lag.
Jag brukar sikta in mig på länderna runt Medelhavets södra kust, Kanarieöarna och Nordafrika.
Dessvärre är det ju deras vinter också, vilket inneburit cirocco, gräshoppsinvasion, skyfall och soldis.
När det gäller Gambia så har jag bara varit där på våren(april ett år) och vet inte hur det kan vara kring höstlovet.
I Dubai förra hösten var det skyfall, men det är visst undantag för där hade det inte regnat på tio år! Men hela stället är så skruvat så res inte dit ändå. *tycker*
:)
För min del skulle det vara dags för ett återbesök till lilla Puerto Rico på Gran Canaria, men i år verkar det inte bli någon vintersolsemester, för maken knorrar att jag rantar omkring för mycket...:/
Dubai skruvat , F-E-L ! dubai har allt man kan tänka sig, det enda felet är att det är mycket trafik, men än sen då? det tar ju inte lång tid att åka någonstans där ändå, vägarna är fantastiska, och stället är ju inte såå stort.
D-U-B-A-I Ä-R H-E-L-S-K-R-U-V-A-T!
Av Sierra
5 okt. 2007 15:24
Salam aleikum!
Varför inte åka till Abu Dhabi, Förenade Arabemiraten? Huvudstaden i Emiraten. Lugnare än Dubai, ändå nära om man vill kolla in Dubai oxå. Det går buss och du är tillbaka på kvällen. Det är billigare att leva där än i Dubai men staden har mycket att erbjuda. Jag var där 3 veckor i november 2006 och 6 veckor i januari/februari 2007. Kolla min blogg och mina bilder. Där får du lite tips!
Aleikum asalam.
//Sierra