Vart i Thailand ska vi med 2 barn?
Hej,
Jag skulle behöva tips på vart i Thailand vi ska åka i början på februari. Vi är 2 vuxna och 2 barn (5 & 1år), vi tänkte vara borta 3-4 veckor.
Funderar på koh samet och koh Chang?
Var på koh Chang för 8 år sen och vart inte imponerad alls men alla föreslår koh Chang.
Tänkte om ni kunde komma med era erfarenheter och tips.
/ N
Jag skulle behöva tips på vart i Thailand vi ska åka i början på februari. Vi är 2 vuxna och 2 barn (5 & 1år), vi tänkte vara borta 3-4 veckor.
Funderar på koh samet och koh Chang?
Var på koh Chang för 8 år sen och vart inte imponerad alls men alla föreslår koh Chang.
Tänkte om ni kunde komma med era erfarenheter och tips.
/ N
Jag gillar Koh Phangan som är en riktigt fin ö med jättefina stränder i norr. Komba med Samui och Tao och avsluta i Bkk.
Håller med Pelle77,
nordvästra och västra delen av koh Phangan är mkt bra för barn , lugn och fin.
Hela Koh Tao är supermysigt och lugnt och vackert.
Samui har både lite stadskänsla och fina stränder.
Koh Samet är en mindre ö med ett fåtal barer i norr men annars väldigt mysig och lugn. Färjan dit är väldigt kort vilket är bra för barn. Grilla på stranden på kvällen och äta vid vattenbrynet är riktigt härligt.
Koh Chang är större och det beror ju på vart ni varit ifall det varit bra eller dåligt.
Men taxi ifrån Bkk till Samet tar ju ca 3h så är enklaste alternativet. Finns prisvärda hotell på alla dessa ställen här ovan.
nordvästra och västra delen av koh Phangan är mkt bra för barn , lugn och fin.
Hela Koh Tao är supermysigt och lugnt och vackert.
Samui har både lite stadskänsla och fina stränder.
Koh Samet är en mindre ö med ett fåtal barer i norr men annars väldigt mysig och lugn. Färjan dit är väldigt kort vilket är bra för barn. Grilla på stranden på kvällen och äta vid vattenbrynet är riktigt härligt.
Koh Chang är större och det beror ju på vart ni varit ifall det varit bra eller dåligt.
Men taxi ifrån Bkk till Samet tar ju ca 3h så är enklaste alternativet. Finns prisvärda hotell på alla dessa ställen här ovan.
Jag ska resa med mina två barn och man till Rayong beach och Koh Samet om en vecka. Vi har hyrt en lägenhet i Rayong via HomeAway för cirka 5500 kr och sedan bor vi på hotell på Koh Samet i ett familjerum en vecka för cirka 9000 kr. Vill ha lite tips om södra Thailand har jag skrivit det här http://www.mrsm.se/harliga-thailand-gor-som-mrs-m-boka-sjalv-och-spara-tusenlappar/ . Kommer skriva om Rayong och Koh Samet så fort jag hinner när resan är gjord.
Hoppas ni får en toppenresa!
Hoppas ni får en toppenresa!