Vart i Grekland ska man åka ??
Hej,
Jag och tjejen håller på att planera en charter-resa till grekland till augusti.
Vart/vilket område är mest soft/relax, prio på listan är fin strand och mat, inget festande och inga stenstränder vill vi ha.
Tacksam för alla svar
Jag och tjejen håller på att planera en charter-resa till grekland till augusti.
Vart/vilket område är mest soft/relax, prio på listan är fin strand och mat, inget festande och inga stenstränder vill vi ha.
Tacksam för alla svar
Ta Santorini. Fint, god mat, schyssta utflykter, lagom stor ö, mysigt. Öia och Fira är två väldigt fina städer. Vi bodde dock i Kamari på ett enkelt hotell. Men ön är så liten så man tar sig lätt runt. Var där med sambo sensommaren 2011 och vi var supernöjda.
Fira på Santorini är ofta med i kataloger/sajter om "Världens finaste..... bla bla bla". Google it!
Fira på Santorini är ofta med i kataloger/sajter om "Världens finaste..... bla bla bla". Google it!
Rhodos... flera fina stränder runt hela ön, i stan dock småstensstrand...
Citerat från evoline:
Tack för svaren, nån annan som kan säga nåt?
Hur är chanias stränder??
Tacksam för all svar
Tack för svaren, nån annan som kan säga nåt?
Hur är chanias stränder??
Tacksam för all svar
Tack, så Rhodos blir det inte, då de har stenigt strand,
fick höra det från en bekant också idag.
Agia Marina
Kato Stalos
Agii Apostoli
Chania
Dessa 4 har vi kommit fram till som ligger i Kreta.
Nån som varit där och kan säga nåt om det är bra ??
Tack på förhand
Agia Marina
Kato Stalos
Agii Apostoli
Chania
Tack på förhand
Jag har vart i både Chania och Agia Marina. Båda är bra! Agia Marina är lugnare folkmässigt och när vi var där (september för typ 6 år sedan) var det relativt höga vågor nästan varje dag.
Personligen gillar jag Rethymnon på Kreta bättre. Mkt trevlig sandstrand och standpromenad.
Personligen gillar jag Rethymnon på Kreta bättre. Mkt trevlig sandstrand och standpromenad.
Citerat från evoline:
Agia Marina
Kato Stalos
Agii Apostoli
Chania
Tack på förhand
Agia Marina
Kato Stalos
Agii Apostoli
Chania
Tack på förhand
Kolla annars in sajten www.kalimera.se , en sajt för Greklandsfantaster, där har du alla öarna presenterade och vilka det går charter till osv, även ett forum där man kan ställa frågor!
Ja, som jag skrev, i Rhodos stad är det småstensstrand men ute på landet är det sandstränder...
Citerat från evoline:
Agia Marina
Kato Stalos
Agii Apostoli
Chania
Tack på förhand
Agia Marina
Kato Stalos
Agii Apostoli
Chania
Tack på förhand
Hej!
Det finns fina sandstränder på zakynthos, Kos är en väldigt fin ö med många läckra stränder.
Kos är ju känd som en vild ö, men allt går att undvika.
Kreta är alltid fantastiskt finns massor att göra men mest stenstränder
Naxos lär vara känt för sina fina stränder, har aldrig varit där själv men hört det många vänner.
Lycka till med Greklandsresan
Inger
Det finns fina sandstränder på zakynthos, Kos är en väldigt fin ö med många läckra stränder.
Kos är ju känd som en vild ö, men allt går att undvika.
Kreta är alltid fantastiskt finns massor att göra men mest stenstränder
Naxos lär vara känt för sina fina stränder, har aldrig varit där själv men hört det många vänner.
Lycka till med Greklandsresan
Inger
vi var på Kreta, längs Chania-kusten, det var hur fint som helst med fin sand och blått vatten. Vi åkte i Oktober och då va de ca 25-30 grader:)
Tack för all svar.
Blev en bokning till Rethymnon och Akti Chara Hotellet.
Kato Stalos verkade bara vara en liten by så vi skippade den, Agia Marina och Agii Apostoli hade inga hotell som vi tyckte var bra för de priserna och lägena.
Får hoppas att stranden duger, och blir säkert en sväng till Elafonissi eller Falassarna.
Återkommer med info efter semestern :)
Blev en bokning till Rethymnon och Akti Chara Hotellet.
Kato Stalos verkade bara vara en liten by så vi skippade den, Agia Marina och Agii Apostoli hade inga hotell som vi tyckte var bra för de priserna och lägena.
Får hoppas att stranden duger, och blir säkert en sväng till Elafonissi eller Falassarna.
Återkommer med info efter semestern :)
Hej
Här finns en link med stränder på en del av öarna några har föreslagit. Men för mig låter det som om Naxos eller Paros skulle passa dig utmärkt! Kolla in dessa: http://www.naxosbeaches.gr/naxosbeaches.html
Och som någon föreslog, gå in på http://www.kalimera.se/ . På forumet finns en massa tips och foton!
Ingela
Här finns en link med stränder på en del av öarna några har föreslagit. Men för mig låter det som om Naxos eller Paros skulle passa dig utmärkt! Kolla in dessa: http://www.naxosbeaches.gr/naxosbeaches.html
Och som någon föreslog, gå in på http://www.kalimera.se/ . På forumet finns en massa tips och foton!
Ingela