Vart går resan denna gång?

6 okt. 2013 21:02
Visningar: 125
Hej!

Vi är en familj på 2 vuxna och 1 barn (jag) som funderar på att åka utomlands denna vinter. Vi kan inte riktigt bestämma oss vart resan ska gå och söker därför tips på fantastiska platser på denna jord.

Förutom att bada och sola så är vi är ute efter rätt så lugna ställen, men inte för lugnt. Gärna brevid något större ställe så det är lätt att ta sig till allt. Spänning och äventyr söker vi, mysiga utflykter och få umgås i värmen, gärna någon historiskt intressant plats. Det skulle vara väldigt roligt att kunna simma med delfiner för att det är något som vi drömmer om.

Vi har funderat lite över mexico, där verkar det vara väldigt vackert och allting finns i närheten. Vi tänker då besöka Tulum, Playa del carmen eller möjligen Holbox.

Förra vintern var vi på Teneriffa, det var kul. Vi bodde i Playa de las Americas. Det var rätt mycket folk i centrum där. Om vi åter besöker Teneriffa kanske vi tar ett hotell lite utanför.

Kanske Jordanien skulle vara spännande med klippstaden Petra? Eller varför inte Indien?

Som sagt har vi allt helt öppet och söker insperation om vad skulle ni rekomendera för resemål. Avslappning men ändå spänning i tillvaron? Vilket land skulle passa oss tro?

Tacksamma för tips! :)
Av Pefra
7 okt. 2013 09:46
Hej.

Jag säger bara Mexico, Playa del carmen, det har allt du söker i sol,bad, värme, häftiga utflykter, historia,
god mat och mycket trevligt folk som gör allt för du skall må bra.
Vi åker själv dit nu i November för tredje gången.
7 okt. 2013 13:21
Hej. Jag rekommenderar starkt Hawaii. Där du kan bo på ön Oahu under en vecka med lite mer puls och sedan besök exempelvis Maui under en vecka. Där finns allt det du söker. Bott där under ett års tid och fortfarande saker kvar att göra.