Vart?

Av Brelin
17 aug. 2007 19:35
Visningar: 109
Tänkte ta mig en sista minuten i mitten av september
Tänkt lite på cypern eller kreta är det varmt o skönt då både i vattnet o på land?eller nåt annat land som är bra?
någon som har erfarenhet av att åka ospecat för det vågar man väl göra måste ju tänka billigt billigt=)
Tacksam för svar!!!
Chooo!!
23 aug. 2007 18:52
Hej Brelin!
Jag skulle nog kunna rekommendera kreta, dels för att det finns ganska gott om resor dit på hösten så priserna brukar vara bra och dessutom finns det mesta på ön, fina stränder, bra boende,god mat,skapligt hålligång,trevliga människor och sist men inte minst sevärdheter och vacker natur på mitten av ön och på sydkusten.
På kreta finns det mesta för en lyckad semester på en relativt begränsad yta och det kan ju vara bekvämt om man vill ha en lagomt slapp solresa med inslag av litet kultur och natur här och där.
Om det är varmt där då? ja normalt så är det väl så där 25-28 grader och varmt och skönt i vattnet är det fortfarande då.

Jag skulle absolut åka ospec om jag var som dig om du nu inte har några speciella krav förståss , för jag är nog ganska säker på att du kommer att hamna på något av bolagens ordinarie hotell även om det naturligtvis inte finns någon garanti för detta, men i gengälld så betalar man ju oftast inte mer än max hälften av resans ordinarie pris resten av pengarna räcker ju till fickpengar.
Jag har en del bilder från Kreta på min sida om du vill se.
mvh. Bosse.
Av Sisun
23 aug. 2007 23:00
Jag har flertalet gånger åkt ospec. till Kreta (som jag älskar) och ALLTID hamnat på bra hotell ibland för en fjärdedel av ord. pris. Jag åker alltid med Fritidsresor. På Kreta KAN du aldrig bli besviken !
Av Heidi
24 aug. 2007 03:09
Hej var på cypern i början av oktober 2004, kanonfint väder. Ca 30 i luften och 27 i vattnet. Dock är det inte så billigt på cypern, men mycket nöjd ändå.

Har åkt många gånger till medelhavet i slutet på september och det har varit jättefint väder.

Att åka ospec brukar för det mesta funka helt ok! 1 gång på Kos fick vi byta till ett annat hotell efter några nätter, för de skulle helt plötsligt stänga för säsongen, hotellet var finare men vi upplevde lite trassel med hotellpersonalen.

Sedan behöver det inte bli bättre om man väljer boendet; när vi bodde på Canarie Öarna valde vi hotell, fint hotell men var ej fullt nöjd.

Vid det tillfället vi var på Cypern reste vi ospec och fick ett kanon fint hotell.

Ofta om du reser ospec kan du välja till vart på resemålet du vill hamna men du får ej reda på hotell förrän du anländer.

Mvh Heidi