Varning! varning!

Av Namn
16 juni 2013 02:42
Visningar: 563
Hej

Det finns en person eller ligga som härjar runt på olika reseforum som ut ge sig för att heta petar Karlsson Maria Karlsson eller nåt liknade som säger att hon/han kommer ifrån Stockholm men jobbar för tillfället i London. Dom e-post vi har upptäckt att dom av sig av är (Logga in för att se e-postadress)
eller (Logga in för att se e-postadress)

Det går oftast till så här att ni börja snacka med den här personen via mejlen och
efter ett tag när ni har snackat så förslår dom att ni ska boka ett aripass på www.cvc.com.br och www.roominrio.com för sen kommer dom att boka av ditt aripass och ta dina pengar.

Har ni blivit utsatta för detta tycker vi att ni ska gå till polisen.

Nu behöver ni inte bli rädda för alla på reseforumen för dom allra flesta är seriösa på dom här sidorna. Dom här sidorna är jätte bra för folk som vill ha en resekompis.

Men säg bara nej om den här skulle hända er.

skriv gärna här om nåt har hänt er eller har blivit kontaktade av den här personen.

Ha det bra med er!
Av Emmapih
16 juni 2013 13:00
Hejsan!

Har blir kontaktad av (Logga in för att se e-postadress) Har inte hänt nånting men det känns väldigt läskigt att man varit i kontakt med en utav dessa.
Av Avdic
20 juni 2013 12:41
wow. är dessa sidor på riktigt eller ´har dem gjort dessa själva?
Av Jussis
23 juni 2013 01:16
Jepp snackat med henne..då jag inte ville betala i förskott så var jag en pedofil o vet inte vad..tragiskt.....
Av Avdic
23 juni 2013 03:25
Hej Jussis. Ville dom då att du betalar till roominrio.com då?
Av Jussis
23 juni 2013 09:29
Ja det stämmer,4 tusen skulle jag betala först..
Av Reseguiden - Medlemssupport
24 juni 2013 11:23
Hej,

Tack för varningen! Rapportera gärna den här typen av missbruk av våra tjänster till (Logga in för att se e-postadress)

Den medlem ni har haft kontakt med, Emmapih och Jussis, blev avstängd i början av förra veckan, men maila oss gärna vilket profilnamn det gällde så att vi kan dubbelkolla att det handlade om samma person.

Dessvärre kan de ju enkelt dyka upp under nya epostadresser, så vi är tacksamma om ni så fort som möjligt mailar till oss på (Logga in för att se e-postadress) om ni blir kontaktade av medlemmar som verkar skumma och har oärliga avsikter. Tänk på att vara försiktiga i kontakten med nya kontakter på nätet.

//Vi på Reseguidens Medlemssupport
Av Emmapih
25 juni 2013 00:35
Har inte blivit kontaktad igen av denna Maria sen jag slutat att svara. Men det var väldigt kusligt. Då denna personen blev under fler och fler mail väldigt hotfull och kallade mig för kränkande ord och i sista mailet fick jag till och med hot till livet och med många svordomar innehållande.

Ska absolut höra av mig om jag blir kontaktad av någon sådan här igen.
27 juni 2013 13:17
Hallå! Jag har också blivit kontaktad av denna person och precis som för er har "hon" pushat mig på pengar. Märkte att det hela var mycket konstigt redan från början och började försiktigt dra mig ur men precis som ni skriver fick man hotande mail och det sista innehöll till och med att "hon" skulle ta mitt liv vilket jag tycker är oerhört hotfullt och hemskt att skriva. Är det någon som har anmält detta?
Av Reseguiden - Medlemssupport
10 sep. 2013 18:12
Hej,

Tyvärr verkar det som det dykt upp ytterligare nya medlemmar som har oärliga avsikter! Vi vill därför påminna om att tänka på att vara försiktiga i kontakten med andra medlemmar. Tänk på att inte lämna ut för mycket information om er själva.

Var vaksamma om ni kontaktas av medlemmar som gärna delar med sig av sin mailadress och vill att kontakten mellan er ska fortsätta där istället för att skriva till varandra på sajten.

Maila till (Logga in för att se e-postadress) om ni kontaktas av någon medlem som verkar skum så att vi kan vidta åtgärder innan de kontaktar fler.

//Vi på Reseguidens Medlemssupport

(Fler fall: http://www.backpacking.se/Discussion/ShowPost.asp?PostId=447599&page=1 )