Varning för Tre Hjärtan, San Augustin

1 mars 2014 08:46
Visningar: 17841
Jag vill höja en varningens finger för restaurang Tre Hjärtan på San Augustin, Gran Canaria.

Vi var ett sällskap på 9 personer som bokade bord på Tre Hjärtan för att fira en som fyllde 50 år.
Då vi bokade bordet så frågade ägaren/direktören om vi ville ha blommor på bordet, det vore trevligt svarade jag, inget mer snack om det.

Senare dagen efter kom vi 9 personer och åt och drack för mellan €200-€300.
Maten och allting var gott och blommorna var fina.
Då notan togs in och jag skulle betala för mig och jubilaren fanns det en handskriven post på €20 för blommor.

Jag talade då om för kyparen att blommorna måste vara fel.
Han talade då om för mig att jag hade beställt blommorna, varpå jag sa att jag inte hade gjort det.
Vi fortsatte och diskutera detta någon minut till, men det började bli pinsamt för mig och mitt sällskap.

Jag gick med på att betala för att slippa mer pinsamheter de utsatte mig och mitt sällskap för inför de andra gästerna på Tre Hjärtan.
Vi lämnade restaurangen och mina blommor.

Ett pinsamt och oproffsigt bemötande.

Senare när jag kommit hem mailade jag Tre Hjärtan ovan synpunkter samt skrev att jag ville han ersättning för de €20 samt €10 för kompensation för de pinsamheter jag utsattes för.
Jag fick inget svar varpå jag mailade igen.
Denna gång fick jag svar från ägaren, och han svarade:

Hej ,Jag är ledsen att ni inte var nöjda när notan kom in.
Därför att för oss har det under de 30 år som vi har drivit restaurangen alltid varit viktigast med service och kvalitet.
Angående ditt missnöje: mitt namn är xxxxxxxxxx ägare och direktör av Tre Hjärtan.Det var jag personligen tog emot er beställning, det var ni sjiälv som anmärkte att din bror fyllde 50 år ,därav frågade jag om ni önskade blommor på bordet , ditt svar var:" Ja tack det skulle vara trevligt".
Som ni förstå så kan inte restaurangen stå för blommorna.
Vi bjöd er på aperitive och champan efter maten, ...som sagt det är tråkigt att ni inte var nöjda.
Hälsningar
xxxxxxx .

Ingenting om att dessa blommor som jag trodde var restaurangens rekvisita skulle kosta pengar.
Om ändå Tre Hjärtan hade nämnt att dessa blommor skulle kosta då hade jag fått ett val, men att lura på gäster på detta vis för att känna en extra slant..

Jag mailade och frågade om jag tolkat detta rätt att han inte kommer att kompensera, innan jag meddelar detta vidare till andra resenärer.
Inget svar har kommit på 2 veckor från honom och tolkar då detta som att han inte kommer att göra detta.

Jag känner i detta läge ett ansvar att sprida detta så andra inte hamnar i samma pinsamma situation.

Tråkigt upplevelse för ynka €20 kan jag tycka, det lades en grå hinna över resten av firandet.
12 mars 2014 10:34
Jag har fått vetskap att strax efter vi åkt hem har dessa blommor även har använts som rekvisita på restaurangen samt även stått på bord där nytt folk har blivit firade. (Man undrar om dessa fick samma fråga.)

Det ser ut som om Tre Hjärtan har tagit betalt för samma blommor flera gånger.

Hur lågt kan man egentligen sjunka?
12 mars 2014 10:45
Jag har varit med om liknande upplevelse på samma restaurang.
Med bakgrund av att flera har varit med om samma kommer vi nu att anlita en ny restaurang för mina kund resor och företags event.

Tre Hjärtan har sjunkit mer och mer i standard och bemötande, så detta var droppen för min del.

Tack för värdefull information det var precis på gränsen att vi skulle boka.
Det hade ju varit smart av ägaren att tillmötes ditt önskemål, små pengar i sammanhanget.

Nu har dom förlorat ett hundratal ny kunder för ynka 20 euro.
12 mars 2014 16:25
Varför man går på en restaurang med svenskt namn namn i Spanien överhuvud taget övergår mitt förstånd. Stinker turistfälla redan där.

Det sagt är inget gratis här i världen så det är alltid bra att få (skriftlig) bekräftelse på beställningar.
29 apr. 2014 22:43
Hejsan:
Mitt namn är alfonso och jag har jobbat i 7 år på tre hjärtan restaurang.
Tycker att det är jätte tråkigt att du och många andra tycker att tre hjärtan har gjort fel.
Jag kan berätta att vi som har jobbat där och dom som jobba där lägga mycket energi för att ni som kommer ditt har en riktig god matt och bästa service, tre hjärtan är inte en turist fela tre hjärtan är den bästa restaurang på gran canaria, du måste förstör att blommorna är inte grattis det kosta pengar med till ägare dessutom tar han inte extra betat de kosta 20 € till ägare med.
Jag bor i sverige och tror mig här finns jätte dåliga restauranger.
vi har lämna bara själv på tre hjärtan för att göra den bästa restaurang.

mvh alfonso treus
30 apr. 2014 09:58
Alfonso: Säger inte att Tre Hjärtan är en turistfälla, men en krog med svenskt namn i Spanien framstår för en som inte varit där som det. Jag vet inte...

Sedan som jag skrev så är sällan något gratis. Ibland kompar både hotell och restauranger saker, men man ska alltid be om bekräftelse så man slipper stå med en nota man inte känns vid. Det jag altså säger är att beställaren har ett eget ansvar.
30 apr. 2014 15:08
Och jag tycker att det är spännande att en person som varit med om samma sak, men inte är medlem på Reseguiden lycka hitta detta inlägg bara 10 minuter efter att TS varit inne och kommenterat igen, registrerar en profil, skriver ett inlägg, för att sedan inte återvända till RG igen.

Sånt kan man ju ligga vaken om nätterna och fundera på...
30 apr. 2014 15:48
Citerat från Gunillad:
Och jag tycker att det är spännande att en person som varit med om samma sak, men inte är medlem på Reseguiden lycka hitta detta inlägg bara 10 minuter efter att TS varit inne och kommenterat igen, registrerar en profil, skriver ett inlägg, för att sedan inte återvända till RG igen.

Någon borde räkna på oddsen där.

För övrigt kan jan tycka det är intressant att man orkar göra så stor affär över €20.
30 apr. 2014 16:35
Citerat från Dalecooper:
Citerat från Gunillad:

För övrigt kan jan tycka det är intressant att man orkar göra så stor affär över €20.
Eller att man har sådan inside info att man efter sin hemresa får reda på att exakt samma blommor återanvänts. ;-)
30 apr. 2014 17:28
Jag kommer verkligen inte att sova en blund i natt!
:-)
Citerat från Robbowan:
Citerat från Dalecooper:
Citerat från Gunillad:

Eller att man har sådan inside info att man efter sin hemresa får reda på att exakt samma blommor återanvänts. ;-)
24 maj 2014 19:15
Jag har varit på denna resturang varje vinter i 28 år .Under dessa år har vi firat många födelsedagar ,för att fira en vän som fyller är det jättevanligt i min enkla kamratskrets att vi har blommor på bordet. Självklart beställer jag blommor på resturangen som vi får på vårat bord. Självklart kommer dessa på min nota,alternativet vore att jag skulle gå till en blomsteraffär och köpa blommor själv och komma in på resturangen som en smålänning ock fråga efter en vas och be att få placera på restaurangens bord..Så lågt kommer jag aldrig att sjunka .Har jag råd med en resa till syden har jag råd med en blomsterbukett till min bror.
MVH K-G A
Av Myller
2 okt. 2014 18:08
Gnälla över att du får betala för blommor?
E du sån snål jävel ska du inte äta på så fin restaurang som Tre Hjärtan.

Min svärfar har ätit där i princip sedan dom startade, min sambo har ätit där 3ggr/år i 10år nu, dom har alltid varit nöjda, såväl med mat som service.
Jag själv åt där första gången igår, och det va lätt den trevligaste restaurangen jag ätit på under mina besök här.

Va det plastblommor du fick? hur vet du att det va samma blommor dom andra fick?
Varför tog du inte med dom om du nu ändå va så snål?
8 okt. 2014 17:57
Att klanka ner på Henric och hans mannar tycker jag är lågt. Har varit på Tre Hjärtan 9-11 gånger varav 2 Nyårs aftnar, Allt har fungerat till största belåtenhet. Självklart kostar blommor pengar och om man tror att detta är "on the house" är man bra naiv!
11 apr. 2016 15:08
För det första. Självklart måste man betala för blommor man vill ha, det tycker man alla borde veta.
Vi åt på denna restaurang för första gången för drygt elva år sedan på min 50-årsdag, jättetrevlig restaurang med trevlig personal och mycket god trerättersmiddag.
Sedan har vi återkommit dit flera år i rad, senast detta år 2016. Fortfarande bra mat med billig dagens. Personalen är som vanligt också väldigt trevliga.
Vi åker extra hit var gång vi är på Gran Canaria p.g.a. denna fina restaurang med god mat och trevlig personal.
Av Jasve
5 jan. 2017 17:43
Vi äter där varje gång vi är i San Augustin och har alltid fått den bästa service man kan tänka sig, och maten är av högsta kvalitet,
Av Otto007
12 jan. 2023 12:54
gnällspikar o snåljåpar lämnas därhän! Att Tomassod2 orkar göra en sådan sak att detta! Det är bara att konstatera! Sista idioten är inte född!