Varning för Ticket.se!!

18 maj 2015 21:46
Visningar: 14835
Trodde i min enfald att Ticket var en av de mer seriösa resebyråerna I Sverige, men oj så fel jag hade! Dom har ingen koll på sina system och är inte ett dug intresserade av sina kunder eller kundnöjdhet så snart dom gjort fel. Kommer ALDRIG mer resa med TICKET och jag rekommenderar ingen annan att använda dem i något sammanhang då dom helt enkelt inte verkar bry sig.

Köpte en flygresa till USA via Ticket, när vi skulle åka hem visade det sig att flight-tid och flightnr hade ändrats vilket gjorde att vi missade flighten samt flyget till Sverige vilket gjorde att vi fick åka hem dagen därpå med avgång 06.00 vilket flygbolaget själva hjälpte oss med (helt utan hjälp från TICKET). Flygbolaget kunde se i sitt system att flighten hade ändrats 3 månader tidigare och att information hade gått ut till resebyrån. Vi hade inte fått någon information överhuvudtaget från TICKET om detta. Har varit med om liknande situationer med andra resebyråer då man har fått ett email med den uppdaterade iternaryn.
En väldigt seg, stressig och jobbig reseupplevelse som inte blev bättre av att vi reste med en liten bebis och nu tvingades klicka upp 03.30 på morgonen samt få en 5 timmar längre resa.

När jag kontaktade TICKET efteråt om vår upplevelse var deras enda svar att dom inte kunde se denna förändring av flight nr i sitt system(!). Alltså trodde dom fortfarande att vi skulle flyga med en flight som uppenbarligen inte fanns. Detta i sig är MYCKET ALARMERANDE då det betyder att man INTE KAN LITA på att TICKET.se vet när flygen går till biljetterna dom själva säljer. Känns som kanske det enda en resebyrå behöver ha koll på tycker jag själv.

Utöver detta uppvisar dom en mycket arrogant attityd då dom uppenbarligen har klantat sig och satt oss, sina kunder, i klistret utan att vilja ta något som helst ansvar för deras bristande system. Inte nog med att dom vägrade ersätta våra merkostnader, dom bad inte ens om ursäkt! PINSAMT ÄR ORDET.

Mitt betyg om Ticket.se är: VÄLJ EN ANNAN RESEBYRÅ ÄN TICKET.se!!
Av Bibby
18 maj 2015 22:00
Sagt det många gånger innan, och håller fast vid det.
Boka ALLTID av flygbolaget direkt.
Då hade ni aldrig råkat ut för detta.

Skippa alla mellanled som inte tillför något.
Av Birgere
19 maj 2015 00:32
Bedrövligt, vilket/vilka flygbolag var det? Jag har haft liknande strul med AirCanada och United att deras ändringsmeddelanden inte går fram till resebyråerna. Annars så bukar det flyta på bra, och ändringar är vanligt om man bokar långt i förväg. En förändring på bara 5 min måste bekräftas om av resenären via resebyrån.

Flygbolagen och resebyråerna brukar ju friskriva sig från detta genom att påpeka att man alltid ska logga in i förväg för att kolla så att tider stämmer.

Gick det att checka in som vanligt ett dygn innan avresa på den felaktiga flighten?
19 maj 2015 17:01
Usch, låter inget kul. Jag har en resa tilö USA som js bokat med Ticket.se. Fick ett mejl för ett par veckor sedan om att en tid var ändrad, men va ja kunde se var det inga tider som va ändrade. Kanske va flygplanen eller något?
19 maj 2015 18:07
Flygbolaget var United så det är möjligt att dom har dåliga system eller nåt. Det mest anmärkningsvärda är att Ticket inte verkar bry sig att dom inte hade fått in ändringen i sitt system.. Känns som ett stort problem och att försvara sig med "vi kan inte se något fel i vårt system" är lite som att Volvo skulle säga att dom inte kan se något fel med bilen trots att den är trasig,, väldigt klent försvar kort sagt!
Dock gjorde verkligen United det dom kunde och gav oss faktiskt nya biljetter, utan extra kostnad, när dom egentligen inte gjort nåt fel. Så Unitied är inte boven i detta drama kan jag tycka.

Jag förstår poängen med att köpa biljetter direkt från flygbolagen men man kan ju tycka att dessa resebyråer borde rycka upp sig för att försvara sin existens.

Jag har lärt mig 2 saker av historien:
1. Att dubbel (och trippelkolla) avgångstiderna oberorende av resebyrån.
2. Att Ticket.se INTE är en riktigt resebyrå som jag trodde,, I denna kategori lägger jag Kilroy som jag har mycket positiva erfarenheter från både online och från deras butiker.
Av Melinos
11 feb. 2018 18:04
Jag hade precis en egen inte så rolig erfarenhet med Ticket. Jag bokade en resa till Dusseldorf från Arlanda för min dotter som vill hälsa på hennes kusiner där under sportlovet.

Då det är sportlov så är såklart biljetter dyra, men efter en dryg timmes letande hittade vi en biljett på Ticket.se för 1800kr vilket var ungefär det vi var beredda att betala. Jag gjorde bokningen, fick ett mejl som bekräftade bokningen med en länk till deras betalningssida. Jag gjorde betalningen och fick den bekräftad. Jag hade èverehuvudtaget ingen anledning att tro annat än att min dotter hade en biljett.

Idag blev jag kontaktad av Ticket.se som säger att det inte finns någon biljett, med en lång obegripleg förklaring om deras system och om vi vill ha en biljet kostar den nu 3700kr. Jag finner detta helt oacceptabelt, och jag kommer aldrig mer att använda mig av dem - oavsett pris
Av Birgere
11 feb. 2018 18:12
Citerat från Melinos:
Jag hade precis en egen inte så rolig erfarenhet med Ticket. Jag bokade en resa till Dusseldorf från Arlanda för min dotter som vill hälsa på hennes kusiner där under sportlovet.

Då det är sportlov så är såklart biljetter dyra, men efter en dryg timmes letande hittade vi en biljett på Ticket.se för 1800kr vilket var ungefär det vi var beredda att betala. Jag gjorde bokningen, fick ett mejl som bekräftade bokningen med en länk till deras betalningssida. Jag gjorde betalningen och fick den bekräftad. Jag hade èverehuvudtaget ingen anledning att tro annat än att min dotter hade en biljett.

Idag blev jag kontaktad av Ticket.se som säger att det inte finns någon biljett, med en lång obegripleg förklaring om deras system och om vi vill ha en biljet kostar den nu 3700kr. Jag finner detta helt oacceptabelt, och jag kommer aldrig mer att använda mig av dem - oavsett pris
oj vad tråkigt😡
Vad hade dom eg för ursäkt till haveriet?