Var ska vi ta vägen, och varför?

4 aug. 2007 18:39
Visningar: 466
Hej Hej!!
Flyger till Phuket i början av November med en vän. Vi har bokat en natt på hotell i Phuket stad när vi kommer fram. Efter det stannar vi i 2 veckor och har inte planerat ett jutta, så nu vill jag att DU talar om för mig vad vi ska göra, var vi ska åka, och varför... Ge mig allt! ;-)
Av Ronnyk
30 aug. 2007 16:37
Hej varför har ni bokat en natt i phuket stad? ta och boka om till några nätter oå Kata beach ,phuket stad är inte specielt kul.Jag har varit en del på phuket så där sju åtta gånger och tycker att Kata beach just nu är det bästa stället på ön.det ni inte får glömma är att besöka öarna utan för bla koh raya,och corall island bra snorkling och perfekt dags ut flyckt,Har bott en del i patong beach också där är det mer håll i gång på kvällarna,och bra shopping,boka hotell kan ni göra på plats , det är bara att knalla in på ett hotell och fråga om dom har rum,en strand ni inte får missa är freedom beach stranden ligger mellan karon och patong det finns ej någon väg så ta en long tail båt från någon utav stränderna, phukets bästa snorkling finns här HA EN BRA RESA .
Av Heidi
30 aug. 2007 23:29
Hej, är också mkt nöjd med Kata Beach, fin strand, lugnt men nära till Patong om man vill ha lite mer utbud och nöjen.

Mvh Heidi
Av Annte
5 sep. 2007 23:02
Kolla www.riverrovers.com. Gordon har en flodbåt som han gör dagsturer med - man får mata apor och gör strandhugg osv. Finns även med övernattning. Det går att boka längre resor med honom också. Vi var ute 10 dagar och tuffade runt i Krabi skärgård. Helt underbar tur.
5 sep. 2007 23:58
Tjenare
Åk till Phi phi och bo där några dagar. Jag var endast där på utflykt över dagen men ångrade verkligen att man inte stannade kvar när jag såg min väns fotoalbum eller snarare videos. Det finns massor med aktiviter där ute, bland annat kan man åka iväg och hoppa från klippor en hel dag. De högsta hoppen de gjorde var från över 15 meters höjd.

Ett måste är ju snorkling alternativt dykning, åk på flera uttflykter. Det är värt alla pengar i denna värld. Tänk på att alla utflykter blir roligare och mer personligare om man är färre deltagare desssutom så får man ut så mycket mer. Så min rekommendation är att åka med de mindre speedbåtarna (även om det kostar några kronor mer). Du fattar vad jag menar när ni kommer ned.

Strunta i Phuket stad, verkade inte vara något roligt ställe när jag åkte igenom där. För övrigt finns det massor med aktiviter i Phuket. Fyrhjulingar, vatenskottrar, elefanter och ormshows (som jag vägrar att besöka). Men kan ju upplysa dig om att det är inte grattis med dessa aktiviteter så ta med dig pengar:)

Trevlig resa!!!
6 sep. 2007 11:54
Jag och min familj spenderade 3 veckor på Nai Harn förra året, lungt och behagligt med några restuaranger samt enbart 3 hotell,
så det är inte trångt på stranden precis. Vi bodde på Sabana resort som varmt kan rekomenderas. Har bokat till Kao Lak i mars nästa år.
Trevlig resa
Av Lanta
6 sep. 2007 18:00
Hej
Tycker inte heller att Phuket stad är någon höjdare..
Men att välja några ställen att se o bo på Phuket,ja absolut,för där finns allt.
Favorit när jag är där är nog ändå Kata beach.
Men puls o liv i Patong måste ses o upplevas när man är där på ön.
Men att åka till Phi-Phi Island och stanna några nätter där för att få snorkla o se ön.
Jag vill ju oxå passa på att säga välkommen över till Koh Lanta när ni ändå är i trakterna. Där kan man välja
vilken strand man vill bo på beroende på vad man frågar efter. Lite lugnare o tystare ju längre söder ut man kommer.
Finns fina stränder o härliga restauranger att besöka på ön.
Men mest hägrar lugnet på Lanta o där laddar man batterierna...
Läs lite på www.lanta.se
Finns massor av tips om man inte vill vara vid stranden/poolen hela tiden..

Hoppas vi ses.

MVH Laila
9 sep. 2007 18:28
Hej Kingsriver! Jag förstår tänket med att ni bokat en natt i Phuket town då ni kommer fram. Vi funderade också en stund på det. Men eftersom jag varit där förut så känns det som ett hemskt slöseri med en natt i thailand. När man istället kan åka till paradiset på en gång. För Phuket town är som vilken liten småstad som helst. Så jag håller med ovanstående kommentarer; om att du ska försöka avboka natten där. Om ni inte hemskt gärna vill vara där vill säga!
Annars vill jag rekommendera Phi Phi, Ao nang och stränderna och öarna runt där. Jag åker till Thailan i november jag också och har tänkt att prova Koh Lanta och öarna runt där. Det verkar vara så härligt avslappnat där!
ha en trevlig resa!