Var och hur bokar jag min Barcelonaresa?

Av Anna70
10 jan. 2008 20:23
Visningar: 599
Ska resa 1-4 maj tillsammans med 2 vänner. Funderar på att be om hjälp hos Resia!? Det är en djungel av sidor att söka priser på. Är det någon som kan tipsa om bra hotel som ligger i de gotiska kvarteren, mysigt, frukost inte alltför dyrt?
Finns det något alternativ där man enkelt kan boka på nätet, både flyg och hotell?
Av Joje_66
10 jan. 2008 22:45
Hej, Bodde inte i de kvarteren så hotell kan jag inte tipsa om men Vi bokade både flyg och hotell på spanair.se, de hade bra priser på båda.

Mvh Jörgen

www.resande.se
12 jan. 2008 12:07
Hej!
Barcelona är en super stad,mycket att uppleva och se.
Jag har en hemsida som är mycket bra www.booking.com här kan du lätt hitta boende, när du har skrivit inn t.e.x. Barcelona,sök.Då kommer det upp mängdar av hotel,här ut till högre finns en rubrik välj t.e.x Gotiska .Du reserverar rummet med kortnummeret,betaler fört när du är på plats.Inga bokningsavgifter!!
Försök att hitta flyg på www.ryanair.se dessa flyger till Barcelona/Girona ca.10-mil norr om Barcelona,men det finns bussar från flygplatsen in till staden.
Även www.sterling.dk www.sas.se dessa flyger till Barcelona finns oftas bra priser att få tag i om man är ute i god tid.
Reseglad.
Av Emmaf
12 jan. 2008 13:35
Hejsan!

Det finns en bra sida som heter www.hostelworld.com där listas olika budgetboende och vandrarhem. Många ligger bra centralt. Barcelona är en stad som det är bra gångavstånd till allt så det är lätt att hamna centralt. Vi bodde på en tvärgata till La Rambla och det är inte långt från Barri Gothic. Kolla gärna in sidan, den är seriös jag har själv använt mig av den åtskilliga gånger. Den har kartbeskrivning, resetips, kommentarer från tidigare hotell/vandrarhemsgäster m.m.

Ha en trevlig resa!
Av Glenns
12 jan. 2008 21:18
Citerat från anna70:
Ska resa 1-4 maj tillsammans med 2 vänner. Funderar på att be om hjälp hos Resia!? Det är en djungel av sidor att söka priser på. Är det någon som kan tipsa om bra hotel som ligger i de gotiska kvarteren, mysigt, frukost inte alltför dyrt?
Finns det något alternativ där man enkelt kan boka på nätet, både flyg och hotell?
Flyg: www.flygresor.se
Hotell: http://www.mallorcaresor.se/bokaonline.html
13 jan. 2008 12:30
Vi tog en kryssning och en vecka i Barcelona 2005. Den resan bokade vi genom Resia och blev jättenöjda. Vi bodde på hotell Rialto på Carré Ferrán. De hade frukost inkluderad och det var verkligen ingen dålig frukost. Vi bor i Helsingborg och har en mycket bra kontakt på Resia här.

Hälsningar Gilla
17 feb. 2008 15:51
Hej!

Ryanair och sedan buss till BArcelona. TA sedan en taxi. Billigt alternativ. Rialto är bra, men nu bygger dom om så det får man stå ut med. Torget 2 gator ner mot Ramblan tag vänster in på torget. 2 restauranger en heter Crema Canela helt sjukt bra. 4 personer 3 rätter 2 viner kaffe för 1200 kr. Det andra som ligger mitt på torget 3 rätter för 90 kr.
Av Sua1
21 feb. 2008 18:47
Ryanair är billigt och som sagt sen buss. Vi åkte tunnelbana och det var jätteenkelt, i höstas. Fanns mycket att välja på på den här söksidan. Reseguiden.se alltså. Trevlig resa!