Thailand
Emmapemman,
13 okt. 2013
Updaterad av Hille2
för 11 år sedan
Hej! Ska resa till Thailand i februari och tänkte köpa en eller ett par guideböcker, vilken/vilka är bra? ... Hille2: Lonely Planet är väl klassisk. Köp den på originalspråket så är informationen bara nåt år gammal. Saker och ting ändras snabbt! ... Hille2: >Citerat från Robbowan:
>Köp boken ' ...
Updaterad av Robbowan
för 13 år sedan
Hej,
Mottar gärna roliga tips - utöver vad man kan läsa om i guideböckerna - om följande ställen som omfattas av vår nästa resa till USA;
Miami
Key West
New Orleans
Savannah
Charleston
Myrtle Beach
Washington DC
Philadelphia
och så förstås New York som grand finale
Göra, äta, ...
Australien
Kallle,
25 dec. 2008
Updaterad av Kallle
för 15 år sedan
Vilken guidebok rekommenderar ni för Australien? Wilma, Lonely Planet eller någon annan? Finns det någon bra för just östkusten? ... Kallle: Jag väljer mellan LP Australia och LP East coast australia..vilken hade ni valt? East Coast är utgiven 2005 så den är kanske lite väl gammal? ... Bintang: ...
Updaterad av Maddie
för 17 år sedan
Funderar lite över olika guideböcker, är något förlag bättre än de andra, eller spelar det ingen roll. Tänker mest på Lonely Planet, The Rough Guides, Footprints, m fl. eller finns det andra, mindre förlag som är bättre? Vad tycker du? ... Gral: Hej,
Samma har... Lite da och da far jag for mig att ...
Filippinerna
Lilltant,
22 feb. 2013
Updaterad av Resefamiljen
för 11 år sedan
Hej!
Hittar ingen svensk guidebok över Filippinerna.. lite konstigt.
Men hoppas det kommer en översättning snart. Finns många på engelska. :)
Någon annan som lyckats hitta en kanske??
// ... Resefamiljen: Hej,
Aftonbladet (PLUS) har en guide som är helt ok. Inte så djupgående, men som ...
Updaterad av Charina
för 15 år sedan
Hej vill bara skicka en liten varning för dessa reseböcker.
Är Du det minsta känslig för hur svenska språket behandlas så undvik dessa böcker som bl.a. säljs för 49:- på Coop.
Köpte boken om Mallorca och har aldrig sett en bok med så otroligt mycket språkliga fel, stavfel och konstiga uttryck. ...