Var i Thailand ska man åka med dessa kriterier;

Av Mba12
21 sep. 2011 09:41
Visningar: 666
Hej,

Vi (min man och min 3-åriga son) tänkte åka till Thailand på 2 veckor.
Själv har jag varit i Bankok och Puket för flera år sedan och reste runt men det var länge sen.
Ni som har varit nyligen där, vart ska man åka, vi vill inte åka till stora städer som Bankok.
Vi är ute efter Sol/bad god mat och barnvänliga platser, fina stränder, nära nature men inte långa resor med bilfärd heller.
Phuket var festställe vad jag kommer ihåg.
Phi phi island var bra då men vet inte hur det är nu!?
I somras var vi i Turkiet i 5-tjärnig all incl. men vi är trött på att vara bara på hotellet.
Har ni nån bra tips.

Mvh
mba12
Av Holl
21 sep. 2011 11:16
Ta en charter till Nai Yang, Phuket, där finns vad du efterfrågar. Stranden är väldigt barnvänlig, rel långgrund, inga större vågor eller farliga undervatenströmmar. Fullt med små restauranger påstranden, strändnära boende. Dock ingen direkt shopping, om det är viktigt för er.

Hasse
21 sep. 2011 11:20
Koh Lanta är en populär ö för just barnfamiljer - särskilt den långrunda Klong Dao-stranden. Det finns allt från bungalows till lägenheter & hus att hyra. Kolla med Slow Down Lanta eller svenska Lanta Diver.
Det tar ca 2 1/2 timme med minivan från Krabi flygplats till Koh Lanta (inkl två bilfärjor).

Glöm Phi Phi island - en partyö/kloak som har gjort sitt för länge sedan!

Fritidsresor har kombinationsresor ex 1 vecka Ao Nang + 1 vecka Koh Lanta (om man inte vill fixa sin egen resa).
Av Mba12
21 sep. 2011 17:02
Tack Sos08, Hasse och Caj för info.