Vandra på Sardinien
Hej.
Vi har tänkt oss att vandra på Sardinen i början på oktober.
Är det någon som har erfarenhet, tips mm?
Vi tänkte oss att inte boka ett färdigt paket utan vandra i egen regi.
Tackar på förhand.
/Kjell
Vi har tänkt oss att vandra på Sardinen i början på oktober.
Är det någon som har erfarenhet, tips mm?
Vi tänkte oss att inte boka ett färdigt paket utan vandra i egen regi.
Tackar på förhand.
/Kjell
Hej, det finns hur många fina ställen som helst att vandra på här. Jag bor själv i Cagliari och har varit runt en del del på framförallt södra Sardinien. Kustremsan är min egna favorit, att köra till en vacker strand och vandra upp i bergen från stranden brukar generellt vara en bra idé. Jag har vandrat en del i Chia (som ligger strax väster om Cagliari) och det är fantastiskt fint. I oktober brukar det ju vara varmt nog att fortfarande sola och bada här så då är det ju inte fel att hålla sig längs kusten :)
Inåt land, på sydöstra Sardinien, finns ett område som heter "Sette fratelli" som också är populärt att vandra på (har dock inte varit där själv än)... I Cagliari finns också en vacker plats som heter "Sella della Diavolo" som är perfekt för en miniexkursion.
Inåt land, på sydöstra Sardinien, finns ett område som heter "Sette fratelli" som också är populärt att vandra på (har dock inte varit där själv än)... I Cagliari finns också en vacker plats som heter "Sella della Diavolo" som är perfekt för en miniexkursion.