Valuta
Hej
Thailändska valutan har blivit starkare kommer den att gå ner snart vid en viss månad eller kommer den att bli starkare?
Thailändska valutan har blivit starkare kommer den att gå ner snart vid en viss månad eller kommer den att bli starkare?
Citerat från Macho:
Vi får väl hoppas att det går lite snabbare än så.
Nästa val är det ju 3år och 8månader kvar till.
MVH Macho
Haha...ja det får vi verkligen hoppas.... Skämt å sido så känns det rejält i plånboken för en longstayer och jag skulle tro att kronan kommer att sjunka ännu mer innan det är färdigt :(
Vi får väl hoppas att det går lite snabbare än så.
Nästa val är det ju 3år och 8månader kvar till.
MVH Macho
nu får du 389 bath för 100 kr på Nordea, det är INTE bra!!!!!
Har varit nere när du fått 480-520 beroende på...
Har varit nere när du fått 480-520 beroende på...
Ger ATM i Thailand bra kurs ?
Citerat från Robertpetersson:
ATM i Thailand liksom i andra länder ger ditt korts kurs. Dvs har du ett Mastercard så får du Mastercards kurs. Jag har aldrig någon gång varit med om att man kunnat få bättre växlingskurs hos banken hemma eller hos något växlingskontor i Sverige. Däremot har det hänt nån gång då kronan varit värdefull gentemot det besökta landets valuta att man kunnat få en något bättre kurs på växlingskontor i det landet. Just nu är SEK ingen eftertraktad valuta dock...
Tack!!!!
Då bör jag få Nordeas kurs då, 393 Bath för 100 kr Dock tar dom ju 45 kr i avgift för varje uttag..
Nä, blir att föra över pengar till min Thailänska bank nästa år!
Då bör jag få Nordeas kurs då, 393 Bath för 100 kr Dock tar dom ju 45 kr i avgift för varje uttag..
Tack!!!!
Nej, det är inte Nordeas "kurs" du ska gå efter utan korthållarens kurs. Hos Nordea får man väl välja mellan Mastercard och VISA. Sök på deras växlingskurser!
Tack!!!!
Tack!!!!
MasterCards/Visas kurs som sagts, sen har Nordea säkert ett valutapåslag på kursen plus de 45 kronorna, ATM i Thailand tar väl sen också en avgift. Varför inte skaffa ett kort utan avgifter istället så kommer du ifrån iallafall de 45:- och valutapåslaget (brukar vara 1,5-3%) samt årsavgiften....
Tack!!!!