Välkomnar tips ifrån Kalifornien
Hej vi tänkte hämta en hund i Kalifornien i sommar och spendera några veckor omkring Santa Barbara.
Vi vill utforska Kalifornien ifrån Los Angeles till San Francisco.
Vi tar tacksamt emot tips om:
- Naturupplevelser
- Shopping (från Budget till billig lyx)
- Hyra husbil, vad man bör tänka på, bästa billigaste ställen att hyra husbil.
Vi vill utforska Kalifornien ifrån Los Angeles till San Francisco.
Vi tar tacksamt emot tips om:
- Naturupplevelser
- Shopping (från Budget till billig lyx)
- Hyra husbil, vad man bör tänka på, bästa billigaste ställen att hyra husbil.
Hej 😊
Roligt att ni ska hämta en hund! Är det en "hemlös" hund, speciell ras eller varför åka dit flr en hund? Inget konstigt bara nyfiken 😊
Det är lättare att ge tips på vad ni ska/kan göra om du skriver tydligare hur länge ni ska vara där, några veckor kan tolkas olika.
// Anna
Roligt att ni ska hämta en hund! Är det en "hemlös" hund, speciell ras eller varför åka dit flr en hund? Inget konstigt bara nyfiken 😊
Det är lättare att ge tips på vad ni ska/kan göra om du skriver tydligare hur länge ni ska vara där, några veckor kan tolkas olika.
// Anna
Nationalparker: just vägen mellan LA - SF finns inga NP men väl några State park. Om ni ändå ska hyra husbil skulle jag istället rekommendera att köra Hgw1/101 norrut från SF och med upplagd rutt hinna med....Redwood NP - Lassen Volcanic NP - Yosemite NP - Seqouia & Kings Canyon NPs
Givet naturligtvis när ni tänkt resa. Vintertid är förmodligen dessa (förutom Redwood NP) svårtillgängliga pga stängda vägar
Frågor gällande husbil kan nog @brycecanyon här på RG svara bäst på.
Vill ni ha inspiration om ovanstående NP finns album här på RG
Bästa shopping i Simon Outlet Center i Livermore
Go tur
Givet naturligtvis när ni tänkt resa. Vintertid är förmodligen dessa (förutom Redwood NP) svårtillgängliga pga stängda vägar
Frågor gällande husbil kan nog @brycecanyon här på RG svara bäst på.
Vill ni ha inspiration om ovanstående NP finns album här på RG
Bästa shopping i Simon Outlet Center i Livermore
Go tur
Tycker ni vitlök smakar gott, så passa på om ni är i närheten. Att ha husbil kan vara bra, då det kan vara svårt att hitta annat ledigt boende.
https://gilroygarlicfestival.com/
https://gilroygarlicfestival.com/
Hejsan!
Vad trevligt att ni ska resa till Kalifornien! Jag tänkte skriva om några av de saker vi gjorde när vi var där 2015
- kör highway 1/101 mellan SF och LA , en sträcka som är fantastiskt vacker, naturen, utsikten, fina små orter att stanna till på tex Morro Bay, Santa Cruz.
- När ni är i SF så tycker jag att ni ska se Alcatraz det gamla fängelset på ön! Och sjölejonen på pier 49 nere vid fishermans warf.
- Muir Woods som ligger norr över om SF är jätte vacker park med gigantiska höga och stora träd !
Och så får ni köra över golden gate bron också !
I LA så är området runt Malibu och venice beach intressant att kolla in.
Shopping som är mer åt det lyxiga hållet är ju Rodeo Drive Beverly Hills!
Hoppas ni får en fantastisk resa !
Finns mycket att läsa hör på forumet om Kalifornien mvh Tessan
Vad trevligt att ni ska resa till Kalifornien! Jag tänkte skriva om några av de saker vi gjorde när vi var där 2015
- kör highway 1/101 mellan SF och LA , en sträcka som är fantastiskt vacker, naturen, utsikten, fina små orter att stanna till på tex Morro Bay, Santa Cruz.
- När ni är i SF så tycker jag att ni ska se Alcatraz det gamla fängelset på ön! Och sjölejonen på pier 49 nere vid fishermans warf.
- Muir Woods som ligger norr över om SF är jätte vacker park med gigantiska höga och stora träd !
Och så får ni köra över golden gate bron också !
I LA så är området runt Malibu och venice beach intressant att kolla in.
Shopping som är mer åt det lyxiga hållet är ju Rodeo Drive Beverly Hills!
Hoppas ni får en fantastisk resa !
Finns mycket att läsa hör på forumet om Kalifornien mvh Tessan