Vädret på Gran Canaria i Februari ?
Hur är vädret egentligen på södra Gran Canaria i Februari ?
Har varit där i December och Januari, men nu ska vi dit i Februari.
Är det nån större skillnad ?
Har varit där i December och Januari, men nu ska vi dit i Februari.
Är det nån större skillnad ?
Det är som övriga skriver att det inte är någon större skillnad december till februari ,
man måste fram till slutet av april börrjan av maj om man ska märka någon större skillnad men då har man plötsligt en fördubbling av antalet soltimmar och en höjning av medeltempen på ca tre fyra grader eller mer då de börjar få sommar där .
Bosse
man måste fram till slutet av april börrjan av maj om man ska märka någon större skillnad men då har man plötsligt en fördubbling av antalet soltimmar och en höjning av medeltempen på ca tre fyra grader eller mer då de börjar få sommar där .
Bosse
När vi varit på Gran Canaria två vintrar nu senaste åren, har det varit varmt och fint men inte hett, bara varmt mitt på dagen, c:a fr 10:30-11 t o m c:a 17-18. Inte soligt för att ligga vid poolen eller på stranden förrens vid c:a 11-tiden på f m. Svalt på f m och kvällarna, men inte jättekallt direkt. Förra året gick ej att sitta på uteplatsen vid bungalowen tidiga morgnar eller kvällar, för kallt.
Hej!
Jag jobbar som redaktör på Reseguiden. Vi har en bra guide som handlar om hela årets väder på Kanarieöarna.
Vädret på Gran Canaria är ungefär samma i februari som i december och januari. Då är det vinter på den spanska ön. Genomsnittstemperaturen ligger på 21,5 grader och badtemperatur på 19,4 grader. Det kan även komma lite regn.
Du hittar guiden genom att klicka på den här länken:
http://www.reseguiden.se/reseguider/allt-du-behover-veta-om-vadret-pa-kanarieoarna-6692
Jag jobbar som redaktör på Reseguiden. Vi har en bra guide som handlar om hela årets väder på Kanarieöarna.
Vädret på Gran Canaria är ungefär samma i februari som i december och januari. Då är det vinter på den spanska ön. Genomsnittstemperaturen ligger på 21,5 grader och badtemperatur på 19,4 grader. Det kan även komma lite regn.
Du hittar guiden genom att klicka på den här länken:
http://www.reseguiden.se/reseguider/allt-du-behover-veta-om-vadret-pa-kanarieoarna-6692
Hej, jag var i Gran Canaria i södra delen förra året i februari i en vecka, det var soligt alla dagar! temperaturen var mellan 24-25 grader. Vi ska åka igen detta år till gran canaria i slutet i februari i 2 veckor till samma stad och hotell :) Hoppas det blir fint väder då också!