VÄDER - Thailand
Har tänk åka ca tre veckor mellan juni/juli till Thailand och läser olika över allt om vad folk tycker om det (regn osv). Vill åka till södra delen, men verkar som där är "värst" väder. Regnar det KONSTANT? Man har läst att allt är mycket bättre med priser och sådant, och att det regnar oftast på kvällar eller max 2 timmar på dagen, stämmer det?
Antar att du menar västkusten som ju i värsta fall kan ha riktigt dåligt väder. Själv skulle jag ju välja östkusten, från Bangkok och söderut då den brukar ha jättebra väder i juni/juli. Ni kan ju alltid chansa, det kan ju vara skapligt väder då ni är där och det tar inte så lång tid att ta sig till östra sidan om det skulle vara mycket regn i väst. Förboka något behöver ni ju inte göra under denna period så ni kan välja plats efter väder.
Någon maxgräns för hur mycket det kan regna kan jag tyvärr inte sätta ;) Men det stämmer att det oftast regnar ett par timmar på kvällen under perioder när inte monsunen kommit igång riktigt. En kompis och hennes familj åkte till Phuket den 1 juli för några år sedan. Då hällregnade det i 17 av 21 dagar. Antar att det var extremt men man kan ju aldrig veta.
Någon maxgräns för hur mycket det kan regna kan jag tyvärr inte sätta ;) Men det stämmer att det oftast regnar ett par timmar på kvällen under perioder när inte monsunen kommit igång riktigt. En kompis och hennes familj åkte till Phuket den 1 juli för några år sedan. Då hällregnade det i 17 av 21 dagar. Antar att det var extremt men man kan ju aldrig veta.