Grekland
Syrsa,
19 jan. 2013
Updaterad av Maja79
för 11 år sedan
Hej!
Funderar på att köpa flygbiljetter till Rhodos alldeles i slutet av april.
Vi önskar så mycket sol och värme som det är möjligt att få så tidigt på säsongen. Var på ön skall vi bo? Har hört att det blåser på västsidan...
Hur är vädret generellt vid denna tid? Temperaturer på land och ...
Grekland
Oktobersemester,
5 okt. 2011
Updaterad av Bent
för 13 år sedan
Hej!
Vi ska åka till Rhodos om några dagar och resfebern börjar infinna sig... Har kollat olika vädersajter och nu verkar det som att samma dag vi anländer ska det börja regna och sen fortsätta i flera dagar.
Jag har aldrig varit på Rhodos, därför denna halvdumma fråga:
Ni som vet, brukar ...
Grekland
Summergirl,
13 apr. 2010
Updaterad av Zahide
för 14 år sedan
Jag har precis bokat en resa till samos, närmare bestämt pythagorion den 15 maj med min sambo. Vi har aldrig varit där förut men föll för de vackra bilderna därifrån. Har aldrig varit i grekland mitten på maj förut, någon som vet vad det är för väder där då? är det typ som svensk sommar?
Sen ...
Grekland
Dahlblom,
2 apr. 2019
Updaterad av Tess666
för 5 år sedan
Tänkte åka till Platanias den 4:e maj, hur är väder och vatten vid den tidpunkten? Och vad bör man inte missa vid ett besök på Kreta? ... Tess666: Vi var på kreta i början på maj för 4 år sedan. Varmt,typ 23 grader och vi badade mkt i havet:) ... Carro93: Bra väder brukar det vara! Är du ute efter ...
Grekland
Leaninja,
29 mars 2017
Updaterad av Pelle77
för 7 år sedan
Har två frågor;
1. Har funderat på att åka med barnen till Grekland för en vecka med bad och sol nu i maj. Vi har alltid rest till medelhavet på hösten så nu är jag osäker på vädret. Vill helst inte frysa. Vilken ö passar bäst i maj? Och vilka badtemperaturer kan man räkna med? Har hotellen ...
Grekland
Bsp504,
12 sep. 2010
Updaterad av Pozzan
för 14 år sedan
Hej,
Reser till Rhodos 10 oktober 2010. Någon som varit där i mitten på oktober?
Vad kan man förvänta sig för väder? Svensk sommar, kallt, regnigt eller...
Och hur är det med kommersen, är restauranger och affärer fortfarande öppna i vanlig utsträckning eller kan man råka ut för att behöva åka ...