Väder Karibien
Hej!
Jag och min pojkvän har tänkt att göra en resa till karibien i juni. Vi funderar på bland annat Dominikanska Republiken eller tobago bland annat. Vad vi har läst och hört är det regnperiod där då. Vi är nu lite oroliga att semestern ska regna bort då vi vill åka till sol och fina stränder. Någon med erfarenhet som vet om juni är en dålig månad att åka till karibien?
Jag och min pojkvän har tänkt att göra en resa till karibien i juni. Vi funderar på bland annat Dominikanska Republiken eller tobago bland annat. Vad vi har läst och hört är det regnperiod där då. Vi är nu lite oroliga att semestern ska regna bort då vi vill åka till sol och fina stränder. Någon med erfarenhet som vet om juni är en dålig månad att åka till karibien?
Minimal risk. "Hurricane season" (vilket också kan innebära mycket regn under ett par dagar) börjar officiellt den 1 juni varje år, men historiskt sett är det mycket långsökt att något inträffar i juni. Om det regnar är det typiskt en kort och intensiv sen eftermiddags skur, som alltid är mycket välkommen eftersom det svalkar av.
Tack för svar! Då siktar vi på att åka till den södra delen av karibien då kanske!
Nästa fundering om någon vet, hur ska man billigast och mest praktiskt ta sig till själva ön. Vi kommer troligen att utgå från Miami någonstans. Är det flyg som gäller och vad är ett "bra" pris isånnafall för en flygbiljet t/r?
Nästa fundering om någon vet, hur ska man billigast och mest praktiskt ta sig till själva ön. Vi kommer troligen att utgå från Miami någonstans. Är det flyg som gäller och vad är ett "bra" pris isånnafall för en flygbiljet t/r?
Det spelar nog ingen roll om ni väljer södra eller norra Karibien. Men det är definitivt flyg som gäller. Priserna är omöjligt att sia om. Bara att kolla på nätet, antingen på valfritt flygbolags hemsida eller på en jämföringssida. Jag hittade Miami-Tobago t/r för 3171 kr 1-8 juni. Till Dominikanska ca 2000 kr.