Asien
Robertnilsson,
23 aug. 2017
Updaterad av Mipec
för 7 år sedan
Hej!
Jag är på gång ner till Sydostasien i mitten av oktober men har ännu inte bestämt mig vart jag ska börja någonstans. Efter lite googlande och att ha hört mig omkring lutar det lite åt att börja på Bali och ta mig uppåt för att sedan hamna närmre Kambodja, Vietnam och Thailand i slutet av ...
Thailand
Evelinanilsson,
14 maj 2013
Updaterad av Evelinanilsson
för 11 år sedan
Vi har tänkt åka med barn (4 och 6 år gamla) till Thailand, Malaysia etc i ca två månader någon gång under perioden november till februari. Jag har fått för mig att det kan vara väldigt olika väder beroende på om man är på väst eller östkusten? Är det så året runt eller mest på sommarhalvåret? ...
Vietnam
Linda_100,
6 jan. 2017
Updaterad av Wanderlust
för 7 år sedan
Hej!
Har börjat planera packningen för vår rundresa i Sydostasien nu i vår. Har sett väldigt motstridiga uppgifter om väder och temperaturer i Vietnamn. Nån här som har koll på hur det brukar vara i olika delar av Vietnam under feruari-mars. Vår resrutt:
21-25 feb: Hanoi
26-28 feb: Hue
1-8 ...
Thailand
Onmywayaway,
1 okt. 2016
Updaterad av Snrkeltorsk
för 8 år sedan
Hej! Jag och en vän till mig ska ge oss ut i världen nu i november. Vår tanke är att besöka Thailand, malaysia, indonesien, filipinerna, vietnam, kambodja, laos, myanmar, nepal och Indien.
Som ni ser så ska vi vara borta under en ganska lång tid, närmare 1,5 år är tanken. Vi vill helst inte vara i ...
Thailand
Martin215,
5 mars 2016
Updaterad av Sierra
för 8 år sedan
Hej!
Sydostasien passar som bäst på vintern, men hur är det på sommaren? Regnar ens semester bort? Hur är stränderna? Hört att vissa blir väldigt dåliga på sommaren.
Jag har tagit reda på statistik m.m. ang vädret på sommaren i Thailand, Vietnam, Filippinerna, Bali bl.a.
I sydöstra ...
Thailand
Antonravelli,
4 feb. 2016
Updaterad av Ixploretheworldcom
för 8 år sedan
Hej!
Vi är tre killar som ska backpacka i Sydostasien med start den 21 Oktober 2016. Vi planerar att vara iväg runt 6 månader eller längre, beror på hur mycket pengar vi gör av med. En av oss har redan backpackat i Thailand under en månads tid innan vilket gör honom rätt erfaren vid att ta sig ...