Vad se i fillipinerna tacksam för alla svar av både hotell och sevärdheter ?
Ska ta mig till fillipinerna i feb 3 veckor som är max vad ett enkelt visa tillåter .
vad se och var ska man bo intresset ligger inte i barer eller party men gärna lite liv och rörelse .
Dykställen vore en tacksam upplysning dykvanan är inget problem .
vad se och var ska man bo intresset ligger inte i barer eller party men gärna lite liv och rörelse .
Dykställen vore en tacksam upplysning dykvanan är inget problem .
3 veckor får du automatiskt vid ankomst, men du kan ansöka om visum för 59dagar -
kostar runt 500:- med rek. post ToR till ambassaden i Stockholm.
Jag rekommenderar valhajsmöte i Donsol, södra Luzon: http://www.ecotourdonsol.com/
(dock enbart snorkling tillåten just där)
kostar runt 500:- med rek. post ToR till ambassaden i Stockholm.
Jag rekommenderar valhajsmöte i Donsol, södra Luzon: http://www.ecotourdonsol.com/
(dock enbart snorkling tillåten just där)
Tackar !
Ett underbart tips .
Ska försöka få med så mycket som möjligt i minnesväg så hyfsade hotell i boracay och mindanao eller fler tips emottages tacksamt .
Peter
Ett underbart tips .
Ska försöka få med så mycket som möjligt i minnesväg så hyfsade hotell i boracay och mindanao eller fler tips emottages tacksamt .
Peter
Som jag redan skrivit på andra länkar här på siten: Missa inte Apo island utranför Siquijor och Balicasay utanför Panglao. Dykning i världsklass. Maken gillade dykningen rung Malapascua- Treshersharks tidigt på morgonen, Dålig sikt dock. Man sitter på 18-20 meters djup på en platå och låter hajarna cikulera runt om gruppen.
Ha en trevlig resa! Vi längtar tillbaka.
Ha en trevlig resa! Vi längtar tillbaka.
jag tog certifikat i moal boal det bästa jag gjort i mitt liv sök på nätet ..där finns också pescador island..har inget att jämföra med förutom en provdykning i thailand chaweng beach koh samui men moal boal är ett dykställe 25 meter från stranden 40 meter rakt ner...
Gillar du vrakdyk så är det Coron som gäller. Trevligt ställe men inga stränder runt byn så det beror på vad man är ute efter.
Apo Island som någon skrev om är det väldigt trevlig dykning, inte så mycket stora fiskar dock, i alla fall inte där vi var. Typisk akvariedykning...
Apo Island som någon skrev om är det väldigt trevlig dykning, inte så mycket stora fiskar dock, i alla fall inte där vi var. Typisk akvariedykning...
riktigt cool sida den dära http://www.ecotourdonsol.com/ .... nu harjag hittat nåt som jag vill besöka! :D
Citerat från bitra:
Gillar du vrakdyk så är det Coron som gäller. Trevligt ställe men inga stränder runt byn så det beror på vad man är ute efter.
Tackar !Gillar du vrakdyk så är det Coron som gäller. Trevligt ställe men inga stränder runt byn så det beror på vad man är ute efter.
Jag har 18.000 timmar loggade i och med det har varit mitt jobb så det ät inte det häftigaste djupet eller den största hajen som jag är ute efter utan det vackra underbara magiska jag hoppas på igen .
Jag har gjort australien på 2 år ( ja jag blev portad i 3 år för overstay hmm ) och jag har gjort röda havet och filmat och mexico så det är bara ett skönt dyk som jag är ute efter .
Jag har varit på många platser men nu så är det bara en njutning jag är ute efter så ALLA TIPS är hjärtligt välkommna jag har aldrig varit i filipinerna men vet att det är många här som har erfarenhet av filippinerna så dela med er till en novis och ödmjuk resande .
Tack på förhand ni alla som har lust att hjälpa mig .
Mvh peter
Kan bara hålla med föregående talarna.
Donsol - valhajarna
Malapascua - rävhäjarna (plus underbara syner)
Dauin - vackra undervattensträdgårdar
Apo Island - mycket vackra koraller dock ganska strömt för det mesta
Panglao - husreven har en del att erbjuda
Balicasag Island - underbara drop-offs
Åker själv tillbaka om 50 dagar för att göra mina dyk, ska bli underbart!
Donsol - valhajarna
Malapascua - rävhäjarna (plus underbara syner)
Dauin - vackra undervattensträdgårdar
Apo Island - mycket vackra koraller dock ganska strömt för det mesta
Panglao - husreven har en del att erbjuda
Balicasag Island - underbara drop-offs
Åker själv tillbaka om 50 dagar för att göra mina dyk, ska bli underbart!
Man får tacka för dom tipsen men trodde nog att det skulle bli fler hotell tips av det enklare slaget ?
Dyktipsen hoppas jag kommer väl till pass . Har varit ute på nätet en hel del och det är svårt att få någon helhetsbild av fillipinerna som resmål .
Finanskrisen har gjort kursen får valutan har rasat en hel del så kanske man får lite mindre nu .
Vad göra ?
Jag vet inte men kanske senarelägger jag min resa .
Tack för alla tips .
Mvh peter
Dyktipsen hoppas jag kommer väl till pass . Har varit ute på nätet en hel del och det är svårt att få någon helhetsbild av fillipinerna som resmål .
Finanskrisen har gjort kursen får valutan har rasat en hel del så kanske man får lite mindre nu .
Vad göra ?
Tack för alla tips .
Mvh peter
Citerat från peterdykare:
Man får tacka för dom tipsen men trodde nog att det skulle bli fler hotell tips av det enklare slaget ?
Vad göra ?
Tack för alla tips .
Mvh peter
Billiga boenden ska inte vara några problem att hitta med schysst standard på något ställe egentligen. Man får tacka för dom tipsen men trodde nog att det skulle bli fler hotell tips av det enklare slaget ?
Vad göra ?
Tack för alla tips .
Mvh peter
Självklart är det tråkigt att valutan försämrats lite - men å andra sidan får du fortfarande väldigt mycket för pengarna. Så pass mycket har det inte förändrats att du ska se det som något illa.
Nu vet jag inte exakt vad växlingskursen ligger på, men jag gissar att det har gått upp ca 1/100, vilket för mig inte är något skäl för att oroa sig.
Jag har nerräkning nu, 44 dagar kvar...
Svaret är borttagen på grund av brott mot Reseguidens användarvillkor
hej mickebulan !
Låter kanon jag åker tidigast den 12 feb från sverige så självklart ett måste jag kollar sidan med .
Tackar .
Nu när vi har runt nollan här i sthlm så suger det att inte ha mer ledigt nu .
Ha det bra .
Mvh peter
Låter kanon jag åker tidigast den 12 feb från sverige så självklart ett måste jag kollar sidan med .
Tackar .
Nu när vi har runt nollan här i sthlm så suger det att inte ha mer ledigt nu .
Ha det bra .
Mvh peter
Hej Peter,
Om du vill ha mysigt boende på Boracay kan jag rekommendera Villa Camilla, flera svenskar som har hittat dit genom mun-till-mun metoden http://www.reseguiden.se/minsida/tima/bilder/33124
Delfinsafari tidig morgon kan jag oxå rekommendera, var rätt ok! Avresan gick från Panglao...
Hoppas du får en fin resa!
Mvh
Tima
Om du vill ha mysigt boende på Boracay kan jag rekommendera Villa Camilla, flera svenskar som har hittat dit genom mun-till-mun metoden http://www.reseguiden.se/minsida/tima/bilder/33124
Delfinsafari tidig morgon kan jag oxå rekommendera, var rätt ok! Avresan gick från Panglao...
Hoppas du får en fin resa!
Mvh
Tima