Vad kan man göra i Gambia?

Av Kikki
22 feb. 2007 16:30
Visningar: 358
Hej
Jag ska besöka Gambia i en vecka. Vad kan man göra där? Är det någon som varit där nyligen som har något förslag som man kan hitta på och vad man ska undvika.
//Kristina
23 feb. 2007 09:42
Hej.
Jag har nyss varit i Gambia i tre veckor. Eftersom jag är intresserad av den afrikanska vardagen, har jag mest hållit mig till lokalbefolkningen och undvikit turistutflykter. Gambianerna är mycket lätta att få kontakt med - det beror bara på en själv om man får vänner eller inte. Det finns mycket att se och göra oberoende av om man väljer en arrangerad turistutflykt eller turer med människor man lärt känna där. Det beror naturligtvis helt på vad man är intresserad av. Man kan åka till olika naturreservat med vilda djur, göra turer på Gambiafloden, besöka marknader och hantverksbyar etc etc.
Vill du veta mer om vad jag gör i Gambia, titta in på min hemsida som jag just nu håller på att bygga upp

fricaana.googlepages.com

Ha en skön vecka i Gambia, under den afrikanska solen bland varma människor!
Idamaria
Av Hense
25 feb. 2007 08:23
Lyckliga duuu
Som snart entrar den Gambianska marken .Precis som föregående "Tipsare"kan jag bara lovorda landet och folket .Har du kikat in på Travelpix.nu ? Där finns det en mängd inlägg om det mesta du kan ha nytta av inför din tur till "The Gambia " ..Bl.a är det många som gjort egna utfärder med en SUPER SUUPER duktig guide
han heter Lamin Cessay - kallas för LAMS .Du kan finna mera info om honom och de turer han har på hans hemsida ...
Hmmm den finner du på google - Lamstours. (ngt med www.brinkster40.com)

He en trevlig o lyckosam resa ./Hense
Av Ij
25 feb. 2007 13:42
hej när reser du, jag reser den 23 mars, 3 veckor, har varit till Gambia 29 ggr under 30 år