Vad gör ni julafton stannar ni hemma eller åker ni bort över julen

Av Mpc
9 dec. 2008 20:01
Visningar: 535
Själv så arb. Jag julafton kv. Men vad gör ni åker eller bra stannar ni hemma
9 dec. 2008 22:48
Vi stannar hemma i hemmets lugna vrå.
Av Mpc
9 dec. 2008 22:53
Citerat från gullsing:
Vi stannar hemma i hemmets lugna vrå.
ja det ska jag med göra efter arb
Av Joje_66
9 dec. 2008 23:08
Vi firar Jul och Nyår i Argentina, första gången vi reser bort över helgerna.
Ska bli riktigt skönt att slippa det skånska vintervädret (läs höstrusket) ett tag faktiskt :-)
Av Mpc
9 dec. 2008 23:13
Citerat från joje_66:
Vi firar Jul och Nyår i Argentina, första gången vi reser bort över helgerna.
Ska bli riktigt skönt att slippa det skånska vintervädret (läs höstrusket) ett tag faktiskt :-)
skönt joje det har även vi gort me det v ar några årsen tycket det varvår bästa jul även min son gillar det när vi for i väg
9 dec. 2008 23:30
Hemma .. lite tråkigt. Skulle väl vara trevligt med lite variation, men de blir det till nyår istället..
Av Mpc
9 dec. 2008 23:34
Citerat från fanihelvete:
Hemma .. lite tråkigt. Skulle väl vara trevligt med lite variation, men de blir det till nyår istället..
samma säger jag nyår då frira vi till samman med våra väner
Av Annans
10 dec. 2008 08:09
Vi har julfritt här hemma. Äter i stället en god middag med gamla far och vuxna barn. Ett gemensamt beslut sedan flera år. Går utmärkt, man sparar pengar och kan använda de på annat i stället, som t.ex resor.
Av Ronnyk
10 dec. 2008 08:49
Det blir att fira jul o nyår hemma vid,åker veckan efter till Thailand och det ska bli Gött. Ronny
Av Trea
10 dec. 2008 09:16
Det är så skönt att åka bort över julen! Man slipper julpynta och baka lussebullar och förbereda lutfisken (?) och annat julstök... Dessutom kan man hoppa över julkapparna och bestämma att resan är en julklapp i sig... och så slipper man logistiken kring att besöka alla olika släktingar på alla olika geografiska platser under samma dag... ;)

Förra året blev det julafton på flygplatsen i Dubai (på väg till Kenya), året innan var det julafton i Auckland, Nya Zeeland och året innan det var det Kanarieöarna... I år blir det Sälen. Inte lika långt bort, men det ska bli mysigt!
Av Mpc
10 dec. 2008 09:34
Citerat från robbowan:
Ledig julen, jobbar nyår, Paris januari!
Ja det skull var roligt men tyvärr så arb. jag julaftons kväll
Av Mpc
10 dec. 2008 10:02
Citerat från annans:
Vi har julfritt här hemma. Äter i stället en god middag med gamla far och vuxna barn. Ett gemensamt beslut sedan flera år. Går utmärkt, man sparar pengar och kan använda de på annat i stället, som t.ex resor.
ja så kan man med göra med di gamle
Av Charina
10 dec. 2008 10:06
Våga vägra jul! Jag jobbar så mycket jag kan. Har bara bett om ledigt på julafton. Jobbar dessutom hela nyår. Och trettonhelgen.
Av Mpc
10 dec. 2008 10:21
Citerat från robbowan:
Romantiska stan låter inte dumt
Av Mpc
10 dec. 2008 10:22
Citerat från ronnyk:
Det blir att fira jul o nyår hemma vid,åker veckan efter till Thailand och det ska bli Gött. Ronny
kommer med er ( vill resa )
Av Mpc
10 dec. 2008 10:23
Citerat från charina:
Våga vägra jul! Jag jobbar så mycket jag kan. Har bara bett om ledigt på julafton. Jobbar dessutom hela nyår. Och trettonhelgen.
men vissa måste ju arb dra runt julet som jag *S*
Av Sua1
10 dec. 2008 10:28
Vi åker till Filippinerna och Palawan över jul och nyår, det ska bli såå skönt. Firar jul med barnen innan vi åker.
Av Mpc
10 dec. 2008 10:34
Citerat från sua1:
Vi åker till Filippinerna och Palawan över jul och nyår, det ska bli såå skönt. Firar jul med barnen innan vi åker.
DÅ sticker ni snart men ska ni bra stanna där över jul o nyår?
Av Amarula
10 dec. 2008 12:15
Jag åker iväg till jordanien med min kära mor!! Åker på lördag(13/12) o stannar 14 dagar ;-). Blir ett jul firande i värmens tecken!! Kanske en o annan skvätt juldryck oxå..
Av Cesa
10 dec. 2008 12:41
Jag o sonen åker till Thailand på fredag!!! Vi tänker fira julen på stranen i bikini,, snorklar.. dricka drinkar o bara strunta i all julstress!!
Det är min första resa över julen. Kanske sitter jag o längtar efter allt.. men det tror jag inte. Det jag kommer att sakna är mina stora barn som inte kunde följa med pga jobb.. men jag har åtminstonde en med mig..
Av Mpc
10 dec. 2008 14:39
Citerat från amarula:
Jag åker iväg till jordanien med min kära mor!! Åker på lördag(13/12) o stannar 14 dagar ;-). Blir ett jul firande i värmens tecken!! Kanske en o annan skvätt juldryck oxå..
Du det låter spände ja sist jag var i det hörnet var det krig men det är en hel del år sen men vill åter dit men tyvär så har andra länder dykit upp i stället
Av Mpc
10 dec. 2008 14:42
Citerat från cesa:
Jag o sonen åker till Thailand på fredag!!! Vi tänker fira julen på stranen i bikini,, snorklar.. dricka drinkar o bara strunta i all julstress!!
Det är min första resa över julen. Kanske sitter jag o längtar efter allt.. men det tror jag inte. Det jag kommer att sakna är mina stora barn som inte kunde följa med pga jobb.. men jag har åtminstonde en med mig..
Vart åker ni då ja du det med det första gången man inte fira jul hemma är så gott så att du vill nog gör det mer en gång
10 dec. 2008 22:38
Citerat från mpc:
Citerat från robbowan:
Nej, jag har varit där och hälsat på vänner tidigare men aldrig damen så det skall bli kul att se stan ur ett annat perspektiv.
Av Mpc
10 dec. 2008 22:46
Citerat från robbowan:
Citerat från mpc:
Citerat från robbowan:
Nej, jag har varit där och hälsat på vänner tidigare men aldrig damen så det skall bli kul att se stan ur ett annat perspektiv.
ja jag har aldrig själv varit i paris men jag är inte främa att åka dit gå på nattclub har några st som jag måst gå på om jag åker dit
Av Aik
11 dec. 2008 08:29
Jobbar jul och nyår.
Det lila jag kommer att fira är hos svärmor.

Maria
Av Cesa
11 dec. 2008 09:05
Jag har ingen aning vart jag hamnar.. köpte en ospec till Phuket bara.. håll tummarna för att vi hamnar på ett bra ställe.. det är ju ett lotteri, men man kan ju får högsta vinsten! OM jag skulle hamna åt helvete.. då köper jag mig ett eget rum. Det blir i varje fall billigare än en stol, för jag gav bara 7000 kr! I morgon bär det av!! God Jul på dig.
Av Mpc
11 dec. 2008 09:13
Citerat från cesa:
Jag har ingen aning vart jag hamnar.. köpte en ospec till Phuket bara.. håll tummarna för att vi hamnar på ett bra ställe.. det är ju ett lotteri, men man kan ju får högsta vinsten! OM jag skulle hamna åt helvete.. då köper jag mig ett eget rum. Det blir i varje fall billigare än en stol, för jag gav bara 7000 kr! I morgon bär det av!! God Jul på dig.
vinkar o önska dig en trevlig jul samt din son
Av Sua1
11 dec. 2008 09:34
Citerat från mpc:
Citerat från sua1:
DÅ sticker ni snart men ska ni bra stanna där över jul o nyår?
Nej, vi åker den 21 dec och åker hem den 11:e januari så vi blir borta i nästan 3 veckor. Härligt ska det bli!
Av Peter62
11 dec. 2008 11:55
Det blir till att jobba på julen , Jag har eftermiddagsskift under julveckan,så man kommer att ha det lugnt ..

mvh Peter
Av Mpc
11 dec. 2008 11:57
Citerat från peter62:
Det blir till att jobba på julen , Jag har eftermiddagsskift under julveckan,så man kommer att ha det lugnt ..

mvh Peter
ledig fram till den 23 sen arb jag jul kv trist men sant
11 dec. 2008 14:59
Kommer nog befinna mig någonstans i Jordanien vid denna högtid.