Vad gör man??

Av Flyget
1 apr. 2020 10:52
Visningar: 358
Har bokat en flygresa från Malaga_köpenhamn ,med avbeställningsskydd,flyger med Norwiegen
Har försökt att nå detta företag sen den 18 mars..går ej att nå.
vill få mina pengar tillbaks då hela min rehab blev inställd i Spanien pga.corona.
snälla hur når jag dem ..ringt i timmar..nu..
Av Mirreli - Reseguiden.se
1 apr. 2020 11:27 (redigerad)
Hej, vilket datum gäller biljetten för? Det står på deras hemsida att dom kommer kontakta alla som får sitt flyg inställt: https://www.norwegian.com/se/flygstatus/updates/?promo_name=NAS-corona-topbar&promo_id=info-hub-from-topbar&promo_creative=SE-top-bar

Att ringa är svårt, testa alternativa sätt, tex deras chatbot eller se deras video på Facebook kring vilka alternativ du har som kund. Svårt att ge mer råd då jag inte vet om din resa är innan eller efter 15 april.
2 apr. 2020 17:13
Du kan ju tänka dig hur många som försöker få tag i alla flygbolag nu. De brukar höra av sig via e-mail när avresan närmar sig. Men har du annars provat att gå in på din bokning och avboka den där?
Av Flyget
2 apr. 2020 18:28
Avbeställning av flyg
Det går inte att använda chattboxen i heller,företaget har ingen mail,köpt biljetten av Travellink. På Norwiegen finns inte bokningen när jag går in o kollar,skulle åkt hem från Spanien 14/4.. Läser man på Norwiegens sida så är det resebolaget man ska kontakta,har betalat för försäkring...
2 apr. 2020 22:02
Jamen då äre travellink du ska kontakta, spelar ingen roll om du får kontakt med Norwegian. Är nog inte lättare det men det är ju om 14 dagar så du kommer bli kontaktad, fast väldigt jålligt att du inte köpt biljetten av Norwegian. Många här får lära sig denna tid att inte köpa flyg av tredje part.
3 apr. 2020 10:43
avbokade min resa när jag fick från finnair att deras flyg blev inställda. Tog då kontakt med mejl till Flygcity som jag bokade biljettena genom, inga problem, dock kan det ta 6-8 veckor innan pengarna hamnar tillbaks på kontot.
Av Ettenna
3 apr. 2020 17:12
Vi är i liknande läge, har bokning till Gdansk som vi bokat med Travellink. Flygbolaget är Wizz Air. Nu säger Travellink att vi ska kontakta Wizz Air medans Wizz Air skriver på sin hemsida att man ska kontakta resebyrån. Det går inte att komma fram per telefon till Wizz Air. Försökte men fick vänta i en telefonkö som kostade 10 kr/minut, gav upp efter 10 minuter.
Frustrerande att inte ens få ett besked om att det är inställt.