Vad finns det för pärlor utanför Nice?
Hej!
Jag är sugen på att ta flyget till Nice i sommar. Dock känner jag att prisnivåerna runt Rivieran skrämmer mig lite. Jag skulle önska mig en lugn vecka på ett ställe där man kan koppla av, bada i havet, strosa i mysiga gränder, kanske surfa. Lite mer avslappnat helt enkelt.
Har försökt googla mig fram men blir inte klokare.
Vad finns för städer inom 1-2 timmars radie från Nice som är lite mer avskalat?
/Frida
Jag är sugen på att ta flyget till Nice i sommar. Dock känner jag att prisnivåerna runt Rivieran skrämmer mig lite. Jag skulle önska mig en lugn vecka på ett ställe där man kan koppla av, bada i havet, strosa i mysiga gränder, kanske surfa. Lite mer avslappnat helt enkelt.
Har försökt googla mig fram men blir inte klokare.
Vad finns för städer inom 1-2 timmars radie från Nice som är lite mer avskalat?
/Frida
Antibes tror jag är vad du söker. En mindre mysig stad 2 mil väster om Nice. Det finns tre sandstränder i stan och trevliga restauranger.
Grannbyn Juan les Pins ligger inom gångavstånd där du har lite mer tempo på kvällarna.
Jag har några resealbum från området med bilder från bl a Antibes. Kolla gärna in där.
Grannbyn Juan les Pins ligger inom gångavstånd där du har lite mer tempo på kvällarna.
Jag har några resealbum från området med bilder från bl a Antibes. Kolla gärna in där.
Kan bara hålla med ovanstående. Delade en vecka mellan Nice och Juan-Le Pins och kunde promenera till Antibes som kändes lite mer genuint jmf med Juan L P. Tyckte dock att stranden i JLP var "bättre" eller längre i alla fall. I Nice är det stenstrand medan det är fin sand i Antibes. Sedan kan man ju naturligtvis kolla in lyxjakterna som ligger ankrade i Antibes. Om intresse o körkort finns kan man hyra en scooter och köra till Nice och vidare till Monaco. Är ca 5 mil från Antibes.
Ja Antibes är en väldigt trevlig och genuin stad! En annan oerhört vacker och sevärd plats 1 tim med buss från Nice är medeltidsbyn SAINT-PAUL-De-VENCE. HÄR många foton från den vackra byn (o Nice, Antibes) - om du vill kika in http://www.desires.se/#post195
Det finns ju väldigt många sevärda platser nära Nice, t ex staden MENTON, och den pittoreska byn/staden VILLE Franche-sur-MER som du lätt tar tåget till (mot Monaco), ca 10 min bara från Nice http://www.desires.se/#post213
Det finns ju väldigt många sevärda platser nära Nice, t ex staden MENTON, och den pittoreska byn/staden VILLE Franche-sur-MER som du lätt tar tåget till (mot Monaco), ca 10 min bara från Nice http://www.desires.se/#post213
Personligen gillar jag Nice - trots stenstranden - där man kan knata runt i sta'n.
Min familj bodde på gränsen mellan Antibes och JlP när jag var liten och det är också ett trevligt område - med sandstränder.
Men oavsett så skulle jag nog välja Nice för en lite längre vistelse och göra utflykter till de båda andra.
Min familj bodde på gränsen mellan Antibes och JlP när jag var liten och det är också ett trevligt område - med sandstränder.
Men oavsett så skulle jag nog välja Nice för en lite längre vistelse och göra utflykter till de båda andra.