Vackraste öarna/stränderna, var?
Jag och min pojkvän är påväg till Thailand i början av januari. Vi har flyg bokat till Bangkok och tänkte flyga vidare därifrån. Har googlat runt och försökt hitta vilka öar/områden man borde besöka men utan direkt resultat. Vi är inte ute efter fest och shopping utan vill ha vackra stränder, lugn och trevligt boende för ett förmånligt pris. Har tittat på öarna kring Koh Chang och Koh Mook.
Åsikter och tips tas gärna emot!
Åsikter och tips tas gärna emot!
Lite samma här, vi är tre stycken i tjugoårsåldern, inte ute efter stora städer, fest eller shopping. Vi är mer ute efter snorkling, äventyr, små marknader, öar och stränder. Har tänkt oss fyra veckor men vet inte vart i thailand man bör sikta in sig? Har varit i krabi och ao nang och det var ganska perfekt men vill ju inte se exakt samma sak, fast gärna liknande. Har ganska tight budget denna gång. Någon som har några tips?
Jag och min pojkvän spenderade nyss en vecka på Koh Lipe och Castaway resort, det var helt underbart och resorten var jätte fint med trevlig personal och god mat. Nu har vi rest vidare till Langkawi och sen väntar Koh Bulone och Koh Kradan bla. dessa öarna har jag blivit rekommenderat av från vänner och de ska vara väldigt lugna med fina stränder.
Jag och pojkvännen reser nu runt tillsammans i fem veckor och avslutar i Bangkok, därefter funderar jag på om jag ska stanna en månad till och då tänker jag isåfall ta mig till östkusten och öarna där.
Stannar jag en månad extra kommer jag ha en budget på ca 15.000kr, alltså kmr jag ha en budget på 500kr om dagen. Räknar med att man klarar sig gott och väl på 200kr för mat/dryck om dagen som man gör på västsidan. Men hur är det med hotell? Hur är priserna på östsidan? Kan man få ett bra enkelrum för under 300kr natten?
Jag är inte ute efter fest utan söker lugna platser med fina stränder och god mat.
På platserna jag varit de senaste veckorna (västsidan) så är jag inte alls orolig att resa själv som 26årig tjej, hur är det på andra sidan?
Har hört att Koh Tao ska vara väldigt fint, någon som varit där?
Tacksam för svar!
/ Elisabeth
Jag och pojkvännen reser nu runt tillsammans i fem veckor och avslutar i Bangkok, därefter funderar jag på om jag ska stanna en månad till och då tänker jag isåfall ta mig till östkusten och öarna där.
Stannar jag en månad extra kommer jag ha en budget på ca 15.000kr, alltså kmr jag ha en budget på 500kr om dagen. Räknar med att man klarar sig gott och väl på 200kr för mat/dryck om dagen som man gör på västsidan. Men hur är det med hotell? Hur är priserna på östsidan? Kan man få ett bra enkelrum för under 300kr natten?
Jag är inte ute efter fest utan söker lugna platser med fina stränder och god mat.
På platserna jag varit de senaste veckorna (västsidan) så är jag inte alls orolig att resa själv som 26årig tjej, hur är det på andra sidan?
Har hört att Koh Tao ska vara väldigt fint, någon som varit där?
Tacksam för svar!
/ Elisabeth