Vackra områden/ platser i Indien?

8 dec. 2013 18:18
Visningar: 628
Hej!

Vänder mig mot er främst som har varit i Indien innan!
Vart kan ni rekommendera att åka till i Indien?

Nu bortser vi från storstäder, utan mer öppna platser, nationalparker, platser där det inte finns mycket turister!

tack på förhand!
Av Ottwall
8 dec. 2013 21:02
Jag skulle rekommendera Hampi, en nattbuss resa från Goa, sjukt vacker. Finns även rätt nice klättring om man gillar det. Fastnade där mycket längre än planerat. Kommer du vara i Indien under Holi festivalen (den är någon gång i mars, olika datum varje år tror jag) så är Pushkar i Rajasthan ett bra stället att vara på. Pushkar är ett av mina favorit ställen i Indien.

Varanasi ÅK DIT! Och vill du ha bra strandhäng tycker jag att Gokarna är bra. Såhär kan jag fortsätta hur länge som helst, tyckte om alla platser jag besökte i Indien på olika sätt. Ett underbart land att resa i.

Du kommer definitivt älska Indien!
8 dec. 2013 22:08
Citerat från Smurfan88:
Jag skulle rekommendera Hampi, en nattbuss resa från Goa, sjukt vacker. Finns även rätt nice klättring om man gillar det. Fastnade där mycket längre än planerat. Kommer du vara i Indien under Holi festivalen (den är någon gång i mars, olika datum varje år tror jag) så är Pushkar i Rajasthan ett bra stället att vara på. Pushkar är ett av mina favorit ställen i Indien.

Varanasi ÅK DIT! Och vill du ha bra strandhäng tycker jag att Gokarna är bra. Såhär kan jag fortsätta hur länge som helst, tyckte om alla platser jag besökte i Indien på olika sätt. Ett underbart land att resa i.

Du kommer definitivt älska Indien!
Tusen tack för all tips!
Kommer definitivt att besöka platserna, så har skrivit ned dem!
10 dec. 2013 11:18
Udaipur - del av Rajastan - med sina sjöar och palats. Har inte varit där men har pejl på det eftersom en av mina gamla kursare är kronprins av släkten Mewar.