Vaccin

Av Mickee
6 mars 2009 16:38
Visningar: 240
Ska snart beställa tid hos en läkare för att diskutera och ta reda på vilket vaccin man ev är känslig mot,
ska kanske åka till bangkok längrefram ocjh måste ju då prata om vaccin om det ev finns andra vaccin eller läkemedel ifall man inte tål något vaccin, har fått svar på infektionsläkare men på vilket sjukhus? finns det på Karolinska?

Antar att man tar reda på vilket vaccin man ev är känslig mot är via blodprov??
Av Mickee
6 mars 2009 20:22
Ingen som vet något alls????

svar önskas....
Av Trea
7 mars 2009 08:56
Jag förstår inte riktigt din fråga? Av vilken anledning tror du att du skulle vara känslig mot något visst vaccin? Har det visat sig tidigare?

I normala fall besöker man ju annars en vaccinationscentral när man ska vaccinera sig... Där borde man väl även kunna diskutera såna här saker? Sök på vaccinationscentral på google så kan du hitta vilken som finns närmast dig... Men jag förstår ju kanske inte din fråga?
Av Mickee
7 mars 2009 10:06
Citerat från trea:
Jag förstår inte riktigt din fråga? Av vilken anledning tror du att du skulle vara känslig mot något visst vaccin? Har det visat sig tidigare?

I normala fall besöker man ju annars en vaccinationscentral när man ska vaccinera sig... Där borde man väl även kunna diskutera såna här saker? Sök på vaccinationscentral på google så kan du hitta vilken som finns närmast dig... Men jag förstår ju kanske inte din fråga?
Ja för att när jag va liten vet inte exakt men ungefär 1-5 år när jag skulle få stelkramp så retade det hjärnan och jag fick kramp men det försvann sedan dess har jag inte fått vaccin, vet ju inte om jag tål några andra vaccin därav frågan, har hört att det finns olika läkemedel oxå, hoppar över stelkramp men jag tänkte på några andra vaccin som hepatit och difteri om man inte skulle tåla dom.

Hoppas ni förstår frågan nu skrev kanske otydligt i första inlägget....
Av Trea
7 mars 2009 10:49
Jag tycker ändå att du kan gå till vaccinationscentralen! T.ex. city vaccination på slödgatan, om du bor i Stockholm. Men det finns ju andra oxå! Berätta att du reagerat på ett vaccin tidigare, så vet de säkert om man behöver göra några tester osv.