utresebiljett

17 aug. 2015 20:55
Visningar: 752
Hej allihopa,

Jag håller på att bli alldeles tokig. Det står so himla mycket om visum så jag undrar om ni kan hjälpa mig.

Jag ska resa till Asien i januari och tänkte börja i Bangkok och vidare i Thailand antal dagar vet jag inte än. Tänkte köra på känsla. Efter Thailand tänkte jag åka vidare till Laos. Men min fråga är hur funkar det med utresebiljett? Måste jag ha en utresebiljet för att få komma in? Jag vet ju inte riktigt när jag ska åka vidare.

Tacksam för svar! :)
Av Hille2
17 aug. 2015 21:10
Beror på hur lång din resa kommer att vara. Har du en utresebiljett inom 60 dagar från inresan så ska det inte vara några problem. Svenska medborgare har nämligen möjlighet att förlänga sitt uppehållstillstånd i Thailand med 30 dagar utöver de 30 som man får vid ankomst. Är din hemresa senare än så bör du ha en utresebiljett inom den tiden att visa upp när du checkar in i Sverige och det kan även förekomma att man vill se den på immigrationen i Bangkok.
Av Yoppe
10 sep. 2015 21:01
Det brukar inte vara några problem, men är du osäker så kan du ju boka en bussbiljett till typ kambodia eller laos från Bangkok för några hundra bath så är problemet löst.
6 okt. 2015 22:41
Tack för svaren. Men finns det någon bra sida att köpa bussbiljett på innan här från Sverige?
14 okt. 2015 18:33
Tack snälla för all hjälp! :)