Gambia
Kn79,
21 nov. 2012
Updaterad av Canada2000
för 12 år sedan
Hej,
Jag och min mamma ska åka till Gambia i slutet av februari nästa år och vill ha lite tips inför resan. Ingen av oss har tidigare varit i Gambia, men har rest en del tidigare. Vi kommer att bo på Lemon Creek och undrar över hur hotellet är att bo på, om maten är bra och om det finns mycket ...
Gambia
Roxell,
5 nov. 2019
Updaterad av Lisette64
för 2 år sedan
Jag har just varit i Gambia med mina tre söner (12, 16 och 19 år). Det är väldigt bra att anlita en egen guide om man vill åka på utflykter. Både billigare och roligare än att åka på arrangerade turer med tex Ving. Vi anlitade Moses, en lokal guide som var förtroendeingivande, kunnig och prisvärd. ...
Gambia
____sara,
11 juli 2008
Updaterad av Klara_maria
för 6 år sedan
Jag satt mig ner igår och kikade runt på lite resor och jag blev väldigt sugen på att ta en resa till Gambia, Banjul på Bakotu Hotel & Apt.
Isåfall bär det av i december/januari under 8 dagar, är det för kort tid att vara där? Såg att resetiden var 9 timmar och det är väl på gränsen till att man ...
Gambia
Sandwall89,
10 mars 2011
Updaterad av Andersochmaggan
för 13 år sedan
Hej!
Jag och en kompis hade tänkt åka till Gambia i februari 2012. Såg att det fanns hyfsade priser på charterresor dit, med Ving. Så nu undrar jag om någon har några tips och idéer.
Är det att föredra att resa dit med charterbolag?
Hur mycket kostar det med mat på restauranger osv?
...
Gambia
Gittann,
12 nov. 2008
Updaterad av Delfinen46
för 15 år sedan
Hej!
Vi har beställt en 2-veckorsresa till Gambia (25 dec till 9 januari) och undrar en del... Har läst en hel del negativt om Gambia och att det är fullt tillräckligt med 1 vecka där:-( . Visste inte så mycket då vi beställde resan men blir ju lite fundersam av "alla fel". Självklart har det ...
Gambia
Reslustkvinna,
21 okt. 2015
Updaterad av Alexxx
för 8 år sedan
Hej,
finns inga nyare trådar om Gambia och jag skulle vilja höra lite vad ni tycker om landet, var man ska bo, finns nåt att se/göra utom att sola/bad, maten, äta på restauranger mm.
Har hört lite blandat tidigare och vill höra hur läget är nu 2015.
Tacksam för dina tips och råd. ... Alexxx: ...