Upplev thailand, vietnam och kambodja med mig!

24 aug. 2013 14:34
Visningar: 658
Hej!

Är en äventyrlig tjej som söker reskompisar till min backpacknings resa i vinter. Jobbar just nu i Turkiet men när jag kommer hem i november styrs kosen mot Thailand. Har tänkt mig att börja i Thailand runt 20 november för att sedan bege mig mot Kambodja och Vietnam.

Eftersom jag endast tänkt vara borta till början på mars så har jag begränsat mig lite då jag vill hinna se så mycket som möjlig i länderna. Därav bara tre länder :) Funderar på att börja med att trekka uppe i djungeln för att sedan bege mig till en vacker ö lagom till jul och nyår.

Jag kommer att resa själv, då alla mina vänner ej har tiden eller ekonomin till det. Så jag söker en trevlig, lättsam och äventyrlig filur som vill upptäcka Asien med mig, tjej som kille!

hör gärna av er!
Av Tc3e
1 sep. 2013 12:06
Tja!

jag gjorde exakt samma resa förra året men åkte även till laos vilket jag tycker du inte ska missa! speciellt södra laos " four thousand islands" vilket är jävligt soft ställe. Kan vara bra att veta är att norra vietnam inte är speciellt varmt den tiden på året.. Jag åkte inte längre än hue pga detta. Lycka till med resan :)
2 sep. 2013 15:23
Citerat från Tc3e:
Tja!

jag gjorde exakt samma resa förra året men åkte även till laos vilket jag tycker du inte ska missa! speciellt södra laos " four thousand islands" vilket är jävligt soft ställe. Kan vara bra att veta är att norra vietnam inte är speciellt varmt den tiden på året.. Jag åkte inte längre än hue pga detta. Lycka till med resan :)
Åh, du får jätte gärna komma med lite fler tips om du har några! :)
Av Tc3e
3 sep. 2013 20:15
Citerat från Louhellgren:
Citerat från Tc3e:
Tja!

Åh, du får jätte gärna komma med lite fler tips om du har några! :)
sure! lägg till mig på facebook så kan vi snacka lite mera! :) heter thomas clark med skickar med en länk kan ibland vara svårt o hitta mig :p

https://www.facebook.com/claarken
4 sep. 2013 00:36
Hej!

Jag har tänkt åka iväg i början på januari och resa i ca 3 månader.. Tänker mig Thailand, Malaysia, Laos och Bali... Men är väldigt öppen för andra/nya förslag! :) Vill också hinna se och uppleva en del i varje land så därför vill jag inte trycka in för många olika länder på den "korta" perioden!

Är en sjukt glad och flexibel tjej på 22 år som bor i Stockholm. Gillar det mesta, och är riktigt sugen på att ge mig ut och resa lite nu. Älskar att träffa nya människor, uppleva saker och utforska nya miljöer! Sen älskar jag ju självklart sol och bad, vem gör inte det :) Men målet är ändå att backpacka, och njuta under tiden!

Vore grymt kul att prata vidare, du kanske har kommit en bit med dina resplaner vid det här laget? :)

Ha det så bra,
Kram Titti
Av Santino
5 sep. 2013 18:34
Hej allihopa!

Själv så ska man ju också till sydostasien start från mitten av december till mitten av mars.
Mitt mål är ju och se alla världens hörn och man måste ju börja någonstans! :)

Är en person som har skön humor, skrattar åt i princip vad som helst, gillar sol bad och äventyr. Självklart lär man ju träffa massvis med soft folk där nere, men kom över den här sidan av en slump, så tänkte tja varför inte.

Ju fler desto roligare, am i right?
5 sep. 2013 19:27
Citerat från Santino:
Hej allihopa!

Själv så ska man ju också till sydostasien start från mitten av december till mitten av mars.

Är en person som har skön humor, skrattar åt i princip vad som helst, gillar sol bad och äventyr. Självklart lär man ju träffa massvis med soft folk där nere, men kom över den här sidan av en slump, så tänkte tja varför inte.

Hallå! Nästan precis som mig då, jag ska vara borta 26 november - 12e mars. Du har helt rätt, ju fler desto bättre! :) Ska du resa själv?
Av Santino
5 sep. 2013 21:12
Citerat från Santino:
Hej allihopa!

Hallå! Nästan precis som mig då, jag ska vara borta 26 november - 12e mars. Du har helt rätt, ju fler desto bättre! :) Ska du resa själv?
Japp, jag reser själv! tänkte bli thailand till och börja med, fira in det nya året där, något galet beachparty eller vad det nu blir, burma kanske, kambodja, malaysia och självklart vietnam med tanke på allt jag fått höra om stället av min tjejkompis som kommer därifrån.

Jag är borta 19 december - 12e mars, helt sjukt, kanske är samma plan hem också haha det vore galet.

är du taggad? :D
6 sep. 2013 00:28
Hej alla!

Hoppar väl in på denna tråd jag med!
Är en social och lättsam kille på 20 år som älskar att se och testa nya saker . Ska iväg till Afrika i Januari och kommer sedan till Asien i mitten av Februari för att återuppleva vissa delar och se nya med. Hade varit kul att mötas upp ett gäng eller bara en person, spelar ingen roll för mig :)
Av Santino
10 sep. 2013 15:23
Citerat från Jacoblindstein:
Hej alla!

Hoppar väl in på denna tråd jag med!
Är en social och lättsam kille på 20 år som älskar att se och testa nya saker . Ska iväg till Afrika i Januari och kommer sedan till Asien i mitten av Februari för att återuppleva vissa delar och se nya med. Hade varit kul att mötas upp ett gäng eller bara en person, spelar ingen roll för mig :)
fan va soft! då lär vi ses där!
13 sep. 2013 19:30
Citerat från Santino:
Citerat från Santino:
Hej allihopa!

Japp, jag reser själv! tänkte bli thailand till och börja med, fira in det nya året där, något galet beachparty eller vad det nu blir, burma kanske, kambodja, malaysia och självklart vietnam med tanke på allt jag fått höra om stället av min tjejkompis som kommer därifrån.

Jag är borta 19 december - 12e mars, helt sjukt, kanske är samma plan hem också haha det vore galet.

.
Men då borde vi styra upp något för nyår tycker jag! har hört talas om lite olika grejer för nyår :) Skojaru? Vilka flyger du med? Jag ska åka med norweigan :D Ja, jag är riktigt taggad, men pga mitt jobb har jag tyvärr inte tiden till att drömma och planera min resa, så jag får ta det lite som det kommer sen! :)
Av Santino
13 sep. 2013 19:41
Citerat från Santino:
Citerat från Santino:
Hej allihopa!

.
Men då borde vi styra upp något för nyår tycker jag! har hört talas om lite olika grejer för nyår :) Skojaru? Vilka flyger du med? Jag ska åka med norweigan :D Ja, jag är riktigt taggad, men pga mitt jobb har jag tyvärr inte tiden till att drömma och planera min resa, så jag får ta det lite som det kommer sen! :)
Haha det här blir ju bara mer och mer sjukt, jag kör norwegian tur och retur, flygplansgrannar what uuup! lätt att vi styr något, lägg till mig på facebook! Santino Michael Enzo Mariano
Av Fionar
19 jan. 2014 20:30
Tjabba! Jag och en vän drar till Hanoi på tisdag och sen är planen att åka nedåt i vietnam för att sen ta kambodja och slutligen(?) laos. Min vän kommer åka hem i kambodja så därefter åker jag vidare ensam.

21 jan - 4 feb är vi i Vietnam, därefter Kambodja. Hör av dig ifall du skulle vilja mötas upp! Vi är coola :)

/fiona