Tullen i sverige

Av 73248
11 jan. 2009 04:47
Visningar: 331
varför är svenska pass så djävligt dåliga , jag menar att första sidan lossnar
det är andra gången, man får tejpa passet när första sidan släpper ? varit runt i världen utan problem
med tejpat pass, sen när man kommer hem till sverige får man en massa djävla skäll i tullen,
vad är det för fel, 2 fel sverige kan tydligen inte tiiverka pass, o tullpresonalen behöver inte visa sin djävla makt.
bara för att sverige inte kan tillverka pass.
Av Peter62
11 jan. 2009 05:39
Men Det är väl typsikt för Sverige det där *s*s*

Jag har ett ganska nytt pass,så det har inte blitt så många skavanker än..

Det var samma sak med Säkerhetskontrollen på Arlanda :( .. råkade ha ett bälte på shortsen,och regulatorerna till dyk-utrustningen i handbagaget..

Vilket Jä-a liv på Säkerhetspersonalen..... men det gick bra till slut ,fick komma igenom :/

Men vilken Sjuk attityd på personalen...verkar som de har mindervärdeskomplex och måste hävda sig : (

Mvh Peter
11 jan. 2009 11:23
Bra att ni tar upp denna fråga. Antagligen så är det ett anställningskrav för denna "yrkesgrupp" att vara vrånga. Förmodligen samma utbildning som utkastare på krogen. //arne
Av Satguru
12 jan. 2009 09:56
Jag hamnade i lite trubbel i Singapore på grund av den taskiga kvaliteten på passet.
Av Mpc
12 jan. 2009 10:12
Jag fick problem i mellan Slovenien, o Kroatien på efter kriget slut Kroatien åket en gång mellan dessa lände så blev jag fast i gräns över gången från Kroatien skulle in i Slovenien Bode där var på semester ja jag blev fast i tretimma på grund av ett rosa pass dom hade inte sett passet för bra krångel mitt efternamn är italienskt född i Italien svensk medborgare men med ett Ross pass hade åkte i genom polen tjecken östrike Slovenien men till baka dit blev det krångel så det är inta bra svenska tullen som krånglar
12 jan. 2009 10:54
Det ar problem med eupassen fran -96 - -99 om jag inte missminner mig. Fel pa dem oh du far ett nytt om et gar sonder. Ja det hande mig med, intressant situation mellan tva lander ma jag saga :P.

Daniel
Av Joakimn
12 jan. 2009 11:34
Hej
jasså du har ett pass av typ 2001 år modell.
Jag anordnade en resa för grabbarna till Barcelona o vid inchekninge föll min framsida ur, resultat..Jag fick vinka adjö till mina vänner o åka hem. Gick på måndagen till passexp i Gbg,där sa dom: jasså en 2001:a du, du får ett gratis nytt pass o har du haft utgifter som vållat dig pga detta så skickar dina ekonomiska krav till Polisstyrelsens revisonsavd.sagt o gjort ,jag hade förlorat c:a 4.400kr på detta för att inte tala om den katastrof den inställda resan innebar. Väntar fortfarande på besked, ärendehanteringen var/är fördröjd i ett halvtår så jag är inte ensam om detta pass strul. :-)