Trevligt boende runt Kata beach
Vi är två familjer på 4 vuxna och 4 barn som tänker åka till phuket i januari 2011.
Söker nu lämpligt boende....trevligt hus med pool..eller hotelllägenheter/rum..?
Vill gärna få tips på lämpligt, säkert boende till ett passligt pris.
Har tänkt oss nära kata stranden eftersom den låter barnvänlig.....men även andra förslag tas emot.
Undrar också om det kryllar av turister på kata eller om där även finns rum för lugn, ro och exotisk atmosfär:-)?
Söker nu lämpligt boende....trevligt hus med pool..eller hotelllägenheter/rum..?
Vill gärna få tips på lämpligt, säkert boende till ett passligt pris.
Har tänkt oss nära kata stranden eftersom den låter barnvänlig.....men även andra förslag tas emot.
Undrar också om det kryllar av turister på kata eller om där även finns rum för lugn, ro och exotisk atmosfär:-)?
Hej
Visst finns det mycket med turister på tex Kata.
Men även om det kan vara mycket med folk, så finns det fortfarande lite exotisk känsla kvar på Kata Yai.
Precis som du säger, så är Kata beach en av dom barnvänligaste på Phuket.
Dessutom så har du bara gångavstånd till grannstränderna Karon och Kata Noi.
Jag kan tipsa om 2 boenden som jag själv har bott på, som ligger bara 5 min från stranden,och i den bäst delen av Kata.
Ricos Bungalow
Kata Poolside Resort
Bokar boende gör ni via http://phuket.sawadee.com/
Hör av er om ni funderar över nått.
Mvh/SIam
Visst finns det mycket med turister på tex Kata.
Men även om det kan vara mycket med folk, så finns det fortfarande lite exotisk känsla kvar på Kata Yai.
Precis som du säger, så är Kata beach en av dom barnvänligaste på Phuket.
Dessutom så har du bara gångavstånd till grannstränderna Karon och Kata Noi.
Jag kan tipsa om 2 boenden som jag själv har bott på, som ligger bara 5 min från stranden,och i den bäst delen av Kata.
Ricos Bungalow
Kata Poolside Resort
Bokar boende gör ni via http://phuket.sawadee.com/
Hör av er om ni funderar över nått.
Mvh/SIam
Hej! Vi är en familj med två barn och vi var precis i Kata. Bodde på Boomerang resort i en cottage (mycket viktigt). De har även bungalows, men de har inte tillgång till poolen. Det ligger lite upp på berget. Ca 20 min.promenadväg från stranden, men de har gratis skjuts dit varje förmiddag och hem på eftermiddagen. Det var väldigt mysigt där och trevlig personal.Exotisk atmosfär definitivt!