Tre veckor till Asien, men vart börjar man?

7 sep. 2017 21:54
Visningar: 216
Hej alla glada! Jag tänkte ta mig till värmen någonstans i Asien under jul/nyår då jag har ungefär tre veckor ledigt. Men jag börjar bli knäpp av alla fantastiska ställen så nu vet jag inte alls vart jag ska åka. Först var jag inställd på Sri Lanka men Thailand och Indonesien lockar också.

Jag tänker att jag vill göra ungefär det här: surfa, hikea, se djungel & vattenfall, snorkla och hänga på vackra stränder. Kanske någon storstad i några dagar. Men sammanställt så mer äventyr och mindre fest.

Vad har ni för tips och erfarenheter? Några favoritstäder och platser? Eller tips på turistfällor som man verkligen inte ska åka till?

Är tacksam för all hjälp och tips jag kan få!
Av Daquiri
7 sep. 2017 22:31
När jag tänker på storstad i Asien tänker jag Bangkok. Vill du gå utanför de tre länderna du skrev är också Singapore häftigt. En bra aktivitet i Bangkok är Bangkok by bike. Sri Lanka är trevligt och en hel del finns att uppleva/titta på. Bali är också fint och man kan snorkla utanför Lembongang eller Lovina. Finns säkert fler ställen. Vill man ut i djungeln och sova på camp är Borneo ett bra ställe.
Av My53
10 sep. 2017 19:55
Varför inte Sri Lanka med kombination Maldiverna( en bebodd ö där ,ingen lyx-resort). Då får du kultur, natur, snorkling och mkt att se.
29 sep. 2017 21:51
Tack för svaren!

Nu lutar det mot att åka mot Indonesien. Men Maldoverna verkar också fantastiskt. En kombination måste jag kolla upp 👍
Av Pelle77
30 sep. 2017 18:27
Tänk på att det är regnsäsong i Indonesien under vår vinter så Sri Lanka och Thailand erbjuder solsäkrare väder då.
30 sep. 2017 22:00
Hej, är ni intresserade av Singapore så har vi precis varit där, en underbar stad som jag stark rekommenderar att åka till och man kan faktiskt se det mesta på två dagar om man skulle vilja det, läs min blogg där skrev jag ner dag för dag om resan, cjvalencia.blogg.se