Travellink? Skum resebyrå?

7 sep. 2008 20:02
Visningar: 23590
På onsdag åker jag och en polare till New York. Jag har bokat resan via Travellink.se som i sin tur lämnat en hel del frågor obesvarade! Varför de inte kan hjälpa mig har jag inte heller fått något bra svar på, därför kollar jag nu om någon rest med travellink och kan hjälpa mig få en del frågor besvarade.

I bekräftelsemailet fick jag endast ett bokningsnr som visar min resa under en länk "check my trip" på sidan". Det finns ingen biljett att skriva ut, bara ett meddelande där det står varning! "Den här bokningen har gjorts direkt hos tjänsteleverantören. Kontakta tjänsteleverantören direkt för ytterligare information." Sen följer info om vad hotellet heter och vad flygplan heter + tider.. Är det någon som vet hur det går till. Ska man visa upp bokningsnr på flygplatsen för att få boardingpass eller visar man bara upp passet. Stog att biljetten var av typen E-biljett.

Andra frågan jag har berör sittplatser. Travellink menar att de inte kan boka sittplatser på planet, (british airways), eftersom att de inte FÅR det.. Därför tänkte jag seata mig genom att gå in på BA,s hemsida och ordna det själv. Men detta går inte! Jag får endast upp ett meddelande om att det är ERROR på sidan. Tröttsamt värre, men det löser sig säkert.

Är det någon som vet svaret på frågorna eller har rest med travellink tidigare, så tar jag alla tips jag kan få. Det är ju härligt om man bara kan gå på planet utan frågetecken på onsdag!

\\Satriani
Av Nickeb
7 sep. 2008 20:10
Har du betalt sk "servicepaket" ? Kostar ca 100:- per bokning tror jag, då ska dom hjälpa till om det är nåt typ seating, mat och andra frågor o önskemål.
Har man inte lagt till det här paketet är nog risken att dom skiter i vilket............

Vi köpte våra biljetter via budjet som hänger ihop med Travellink och det har funkat utmärkt, har fått papper i drivor via mail, e-ticket, bekräftelser, seating mm.

Hoppas det löser sig för dig
Av Elgona
7 sep. 2008 20:12 (redigerad)
travel link,inget skumt med den resebyrån,handlat där många gånger..
7 sep. 2008 20:26
Citerat från nickeb:
Har du betalt sk "servicepaket" ? Kostar ca 100:- per bokning tror jag, då ska dom hjälpa till om det är nåt typ seating, mat och andra frågor o önskemål.
Har man inte lagt till det här paketet är nog risken att dom skiter i vilket............

Vi köpte våra biljetter via budjet som hänger ihop med Travellink och det har funkat utmärkt, har fått papper i drivor via mail, e-ticket, bekräftelser, seating mm.

Hoppas det löser sig för dig
Yes Jag har servicepaketet! Men någon hjälp har jag knappast fått.. Vet ni om man får boardingpass på flygplatsen i uppvisande av bokningsnr? Eller borde jag fått ett boarding pass i eposten?
Av Maddie
7 sep. 2008 20:34
Hej Jag har tidigare bokat via travel link och har inte haft några problem. E ticket står för elektronisk biljett vilket betyder att biljetten ligger elektronisk i datorn, det finns ingen fysisk biljett. Du använder dig av ett boknings nr (ref nr) samt ditt pass när du ska checka in vid disken. Efter du har checkat in får du ditt bordingcard. Du ska kunna printa ut en resplan där du kan se bokningsnr, flyg nr, tider etc, detta är bara en resplan och inte en biljett. Kan dock ej förklara varför det inte går. Lycka till!
Av Elgona
7 sep. 2008 21:09
ditt bokningsnummer ihop med pass är din biljett..
7 sep. 2008 21:15
Tack för tipsen! Resten löser sig nog.

MVH
7 sep. 2008 22:55
Hej Satriani,
Tänkte tipsa om en länk där du själv kan titta på din e-ticket om den är köpt via bokningssystemet Worldspan.
På nedanstående länk skriver du endast ditt efternam samt bokningsnummer som du fick vid köp, oberående vilken resebyrå du anlitat. Därefter kommer hela flygturen, flygtider mm att synas och du kan välja printa ut den på vilket språk du önskar.

http://www.mytripandmore.com/

Lycka till och ha en trevlig resa! ;o)
//Gabriel
Av Skorpis
12 sep. 2008 23:47
Jag bokar alltid med travellink - har säkert rest med dem till olika ställen säkert 30 ggr, inkl USA och jag har aldrig haft några som helst problem - jag har tom glömt mitt referensnr hemma en gång men det var inga problem - jag fanns redan i systemet ihopmatchad med mitt pass.... Ha det så bra i US!
Av Elgona
12 sep. 2008 23:59
Citerat från latinpower:
Hej Satriani,
Tänkte tipsa om en länk där du själv kan titta på din e-ticket om den är köpt via bokningssystemet Worldspan.
På nedanstående länk skriver du endast ditt efternam samt bokningsnummer som du fick vid köp, oberående vilken resebyrå du anlitat. Därefter kommer hela flygturen, flygtider mm att synas och du kan välja printa ut den på vilket språk du önskar.

http://www.mytripandmore.com/

Lycka till och ha en trevlig resa! ;o)
//Gabriel
de e ju den sidan som kommer upp då man bokar med travel link...
Av Marika
14 sep. 2008 00:26
Citerat från latinpower:
Hej Satriani,
Tänkte tipsa om en länk där du själv kan titta på din e-ticket om den är köpt via bokningssystemet Worldspan.
På nedanstående länk skriver du endast ditt efternam samt bokningsnummer som du fick vid köp, oberående vilken resebyrå du anlitat. Därefter kommer hela flygturen, flygtider mm att synas och du kan välja printa ut den på vilket språk du önskar.

http://www.mytripandmore.com/

Lycka till och ha en trevlig resa! ;o)
//Gabriel
Tack för ett bra tips!
27 okt. 2012 23:54
Köpte biljetter hos Travellink från Stockholm till Taipei. Arlanda-Moskva-Peking-Taipei. Bra flyg tider. Mellanlanding Moskva 1 timme 35 minuter. Hellt ok I Peking 1 timme 10 minuter ok. Men ändrade att jag skulle flyga tidigare oche sitta på Moskvas flyg plats 4 timmar och 30 minuter??? Ringde Travellink och frågade. Svar: Vi kan avbryta din bokning och du får alla pengar tillbaks. Ok det gjorde jag. Problemet är att jag måste vänta 5 månader innan mina 5300 kronor kommer tillbaks till mitt konto? Är det normalt??? Har inte Travelink något ansvar??????? Det måste vara väldigt lätt att starta ett resebolag och veta att man har inge ansvar gentemot sina kunder???? Har köpt många resor med Travelink tidigare men nu kommer jag aldrig mer att göra det...

Pelle.
6 apr. 2013 17:55
Vi var en grupp på 30 personer som åkte till Barcelona och bokade gruppresa med Travellink. Vi bokade flyg, hotell, transferbuss från hotellet till museer på berget Montjuic, transfer från hotellet till flygplatsen vid hemresa. Alla beställda aktiviteter fungerade perfekt. Personalen på Travellink vid bokning hjälpte oss välja bra, prisvärt och centralt beläget hotell och vi fick 24-timmars jourtelefon att ringa i Barcelona om något inte skulle fungera. Vi har inget att anmärka på, vi fick bra hjälp med allt. Vi var i kontakt med 2 olika anställda på Travellink vid bokningar och förfrågningar. Ser att det finns en hel del kritik från andra resenärer, men för oss fungerade allt till full belåtenhet.
Av Annl
7 apr. 2013 06:44
Vi har också bokat flyg med Ttavellink vid några tillfällen och har bara positiva erfarenheter - å andra sidan strulade det inte ....