Transit suvarnabhumi

31 dec. 2013 09:39
Visningar: 179
Hej.
Jag ska landa kl 09:10 med british airways. Sedan avgår thaiairways 10:30 inrikesflyg..

det är väl ganska snålt om tid?
skall åka i februari...

tommy
Av Hille2
31 dec. 2013 11:50
Ja, det känns lite snävt men inte omöjligt. Har du bokat allt i en resa så är det väl meningen att du ska hinna och om du inte gör det får flygbolaget se till att du kommer dit du ska. Har du bokat två separata resor får du fixa själv samt stå för kostnaden.
Av Sierra
31 dec. 2013 11:55
Ja, det verkar vara lie snålt med tiden.

Du skall passera immigration och hämta ut bagaget och därefter knalla till Domestic Departures och checka in. Thai´s checkin counters stänger 40 min före dep så du har alltså 40 min på dig förutsatt att BA är i tid.
31 dec. 2013 11:56
Citerat från Hille2:
Ja, det känns lite snävt men inte omöjligt. Har du bokat allt i en resa så är det väl meningen att du ska hinna och om du inte gör det får flygbolaget se till att du kommer dit du ska. Har du bokat två separata resor får du fixa själv samt stå för kostnaden.
hille2..
jo jag vet.. BA har inga codeshare med de flygbolag som kör till Udon thani. Finns ej på deras hemsida när man söker på udon... Men om flyget avgår på utsatt tid så brukar de ankomma ca 45 min- 1 timme före tidtabellen.

Så hoppas det inte blir några förseningar.
Av Hille2
31 dec. 2013 12:06
Det är bara att hålla tummarna då :)