Updaterad av Reslustpodden
för 7 år sedan
Hej,
Jag är i valet och kvalet om jag ska boka en paketresa för att åka transsibiriska via Mongoliet till Beijing (med flera stopp), eller om jag ska fixa allt själv, utan arrangör. Det känns lite meckigt att fixa allt själv eftersom jag inte pratar ryska och det är mycket som ska ordnas. Jag ...
Mongoliet
Johebb,
13 jan. 2017
Updaterad av Mcenroe
för 7 år sedan
Hej!
Håller på att snegla på att åka transsibiriska järnvägen men en sak jag skulle behöva råd med.
När jag läst på om visum till Mongoliet måste man skriva in ankomst datum och vad man kommer in med om jag sett/läst rätt.
Så kortfattat hur har ni som rest på egen hand, inte med någon ...
Asien
Theelf,
15 aug. 2013
Updaterad av Gunillad
för 10 år sedan
Äntligen ser det ut som om jag kommer iväg på en resa som jag har velat göra länge - Transsibiriska järnvägen. Jag och en gammal kompis åker antagligen i början av januari. Med alldeles för lite tid till förfogande - men nu skall vi bara iväg.
Det finns väldigt lite skrivet här på RG om ...
Asien
Bitte62,
4 apr. 2013
Updaterad av Joakimn
för 11 år sedan
Jag och min man planerar en jorden runt resa nästa höst i sept/okt med start i Moskva och till Bejing med Transibiriska järnvägen. Sedan vidare till Vietnam. Skulle även vilja se Nya Zeeland, ..... Ja, ideer och drömmar finns det gott om ;) Är det någon som gjort en liknande resa ? Självklart vill ...
Asien
Andreasafc,
9 sep. 2012
Updaterad av Vittjarn
för 12 år sedan
Jag och en kompis är nu endast veckor ifrån vår drömresa. Vi ska uppleva Asien och allt vad det har att erbjuda. Vi börjar med att resa med transsibiriskajärvägen genom Ryssland, Mongoliet och Kina. Den biljetten är redan bokad. Sedan har vi planerat att ta oss ner genom Kina mot antagligen Vietnam ...
Asien
Steen89,
17 feb. 2011
Updaterad av Kerstin
för 13 år sedan
Tänkte åka transibiriska järnvägen, hela den långa sträckan. Någon som gjort det som kan ge lite tips?
Viken årstid är bästa att åka, vi hade fundringar att åka efter sommaren, sep/okt?
... Trea: Vi har åkt transsibiriska, från Moskva till Beijing. Men med hela långa vägen menar du kanske ...