Transibiriska och Tibet i sommar

11 apr. 2007 16:11
Visningar: 434
Söker....... någon som villåka med!

Nu har jag kommit på att jag vill åka transibiriska järnvägen i sommer och sedan åka vidare till Tibet. När jag väl fått något i skallen är det svårt att stoppa mig men jag vill inte åka själv. Har du lust att hänga med? Vill träffa någon att resa med hela tiden om det funkar oss emellan.

Mion tanke är att flyga till Moskva och ta transibiriska till Peking med stopp i Mongoliet. Vär i Peking finns där ju mycket att se men sedan vill jag åka tåg igen. Där går nämligen världens högst belägna tåglinje till Lhasa io Tibet. Tidvis är man över 5000 meter och det finns syrgas på tåget. Visst låter det tufft. Den tibetanska kulturen är jättespännande och där vill jag även vandra lite i bergen.

Jag är en öppen och glad tjej på 33 år som vill resa enkelt. Söker dig som också är öppen och vill se nya kulturer, träffa männsikor, vandra och ibland festa. Jag kan bara resa ca v 27-32 eftersom det är då som jag har semester. Skriv om du är intresserad!
Av Evgas
12 maj 2007 15:50
Hej! Det var ingen dum idè, jag hade gärna hängt me` om det inte var för jobbet. Se`n år jag ju 50+, men resa ensam och långt hindrar inte mig.
Annan gång kanske?! Lycka tillom Du reser nu i sommar, berätta se`n hur det var. MVH: evgas
Av Carro80
16 juli 2007 20:26
Hade också gärna följt med om det inte var för jobbet! Planerar att åka till våren, så jag vill jättegärna höra allt om din resa! Har du bokat? Är du på väg? = )

/Carro
Av Brijo
23 feb. 2008 21:13
Låter som om att vi delar drömresa. Jag vill också ta mig till Tibet och vara där i längsta möjliga tid till lägsta möjliga kostnad.
Hur mycket pengar tror du att det kommer att gå loss på och när åker du? Har du kollat upp allting? Om du har det så skriv, skulle vara jättebra och kanske skulle det också kunna spara mig lite efterforskningsarbete. :)
24 feb. 2008 06:20
Tips: Boka inget genom resebyrarer hemma i SVerige, kostar nastan det dubbla. STanna i Mongoliet mer an ett par dagar, det ar vart det!!!

Mvh Daniel

ps. foton fran Ryssland, mongoliet... finns pa min blogg, http://travelaroundtheworld.se