Transibiriska järnvägen
Hej! Jag och en kompis funderar på att åka Transibiriska järnägen till våren. Är detta något som kan rekommenderas? Är det värt att göra ett stopp i Ulan Bator innan man kommer till Peking?
Har själv tyvärr inte rest den men har en god vän som gjort. Vad jag minns tyckte han att det var mycket intressant men han sa också att han gärna hoppat av på fler ställen. Så vitt jag förstod så var Ulhan Bator värt ett besök. Lättast är väl att googla runt, finns ju mängder med sajter som listar saker att göra i alla möljliga städer så kan ni ju se om det är något ni tycker verkar intressant.
Transibiriska - (eller eg Transmongolska när den viker av genom Mongoliet) - absolut! Jag kan mycket väl tänka mig att åka igen. Ett ganska bekvämt sätt att se mycket och möta många människor. Vet tyvärr ingenting om Ulan Batar, men det vi såg när vi åkte igenom Mongoliet såg intressant ut.
- Jossan
- Jossan
Hej! Åkte transibiriska förra året. Stannade i Ulan Bator i några dagar. Själva staden är väl inget direkt att se på men vi åkte direkt till ett Nomad läger utanför Ulan Bator och det var toppen! Fick bo i en liten ger, nomad tält. Helt otroligt var det där. Så vacker natur, det måste man uppleva om man åker till Mongoliet. Vi bokade resan med utflykter genom Iventus. Ett tips, ta inte det ryska tåget, det kinesiska är bättre standard och trevligare personal ombord. Ha det!