Mexiko
Mca72,
4 aug. 2017
Updaterad av Valpolicella
för 6 år sedan
Hej!
Vi har bokat vår drömresa i slutet av November till Akumal i Mexiko och bo på Grand Palladium Colonial White Sand Resort & Spa! Förutom att snorkla och få se havssköldpaddor vid vår strand så tänkte vi även åka och se på Maya ruiner. Men så undrar vi om någon varit i Akumal tidigare och gjort ...
Mexiko
Sofie81,
14 juli 2016
Updaterad av Emmerdale
för 7 år sedan
Funderar att åka till Mexico i december och bo på Grand palladium Colonial White sand resort i akumal och har hört att det finns näsbjörnar där. Är det någon som bott på det hotellet eller hotellen runt omkring?? som vet hur det är med näsbjörnar och tvättbjörnar??? vi ska åka med vår 5 åriga ...
Mexiko
Wnygren,
8 okt. 2016
Updaterad av Wnygren
för 8 år sedan
Hej! Jag och min flickvän ska till Mexiko i 2 veckor 30/10.
Vi är ute efter paradisaktiga platser men vill även ut på aktiviteter, inget festande eller shopping. Vi funderar på först några nätter på Isla Mujeres och sedan Akumal. Kan det vara en bra kombo? Finns det mycket aktiviteter/utflykter?
...
Mexiko
Katarina123,
23 jan. 2015
Updaterad av 1bjornis
för 9 år sedan
Jag undrar hur akumal är med barn? Vi står mellan playa del Carmen och akumal.. Vet någon även pris på taxi mellan Carmen och akumal? ... 1bjornis: Hej om ni kan kombinera boende på båda ställen hade varit bäst tycker jag.
I Akumal finns precis ingenting att gör mer än att sola bada snorkla lite ...
Mexiko
Helgman,
6 juni 2012
Updaterad av Helgman
för 11 år sedan
Hej!
Vi är ett par som har tänkt att resa till Mexico. Just nu är vi inne på att boka hotellet Grand Sirenis Riviera Maya som ligger i Akumal.
Är det någon som varit där och kan berätta hur det var?
Finns det restauranger runt om ifall man vill äta ute någon dag?
På vissa sidor klagar vissa ...
Mexiko
Grylpan,
24 jan. 2013
Updaterad av Jimrick
för 11 år sedan
Hejsan,
Ska åka till Akumal på lördag, ska bli så underbart skönt.
Har några olika frågor:
När det gäller adapter, behöver man en som omvandlar spänningen?
Om man vill ta sig runt på egen hand, exempelvis till Tulum eller Playa del Carmen, vad har ni för råd då? Hur fungerar det med ...