To holiday

Av Krax
13 apr. 2008 10:22
Visningar: 661
Hej! Är det nån som vet nåt om en firma kallad to holiday?Är dem seriösa ,eller? Har kompisar som gått med där.Har ju hört om blufföretag o sånt förut?
Av Lizette
12 juni 2008 21:21
Hej!
Fick ett samtal från mina föräldrar tidigare idag angående detta företag, To Holiday. De hade gått med i detta och det verkar bara lite för bra för att vara sant. Har sökt på nätet men kan inte hitta något mer än deras hemsida som inte säger mycket. Jag tycker vanligtvis att man brukar hitta mycket i bloggar mm, men inte när det gäller detta företaget.
Hur gick det för dina kompisar efter dom gått med?

Vänligen Lizette
24 juni 2008 11:31
Hej, Jag måste säga att din kompis har nog gått på en riktig nit, har en syster som och svåger som satsade an stor summa pengar efter det att dom blivit presenterade av TO Holiday nere på Gran Canaria. allt såg super proffsigt ut men när dom kom hem och skulle beställa det dom blivit lovade fungerade inget.
Nu har dom anmält ärendet till Konsument Europa, som väl känner till företaget, med säger att dom kan nog känna sig blåst på pengarna.
Min syster och hennes man blev intervjuade AV SVD (Svenska Dagbladet ) och artikeln kommer på Måndag den 30;e juni.
Nu ringer dom dagligen från To Holiday till min syster och vill att hon skall dra tillbaka anmälan, och om dom gör det så kommer dom att få ytterliggare resor, hm, sedan vill dom även ha deras kontokorts nummer så att dom kan beställa resorna åt dom, hm.
Företaget verka styras utav norrmän, och initialt verkar det vara ett mycket seriöst företag men är det alltå inte.
Har själv blivit uppringd av vad jag tror samma företag, där dom sa att jag vunnit en resa till Västindien samt en kryssning till Florida för hela familjen, allt betalt, måste bara betala resan över till Miami och sedan lämna ut min kontokortsnummer på telefonen, skulle inte tro det va,

Så om jag vore din kompis skulle jag nog vända mig till Konsument Europa jag med, allt för att försöka få tillbaka sina pengar, och häls henne lycka till
Av Lucas2-
24 juni 2008 22:10
Finns det flera To Holiday? Den firma jag hört talas om är enbart verksamma på Cypern och i Grekland.