Tipshjälp om boende i Barcelona sökes

11 aug. 2011 21:20
Visningar: 834
Hej,
skall åka till Barcelona i slutet av September och skall finna ett hyfsat billigt och bra boende till 2 personer (helst runt 1000 kr per natt max). Vi vill helst bo antingen nära hamnen eller någorlunda centralt. Det verkar vara mycket uppbokat redan så hoppashoppas någon kan hjälpa med goda tips:)
Av Marika
12 aug. 2011 00:29
Hej!

Lyllos dig som ska till Barcelona! Kom hem förra fredagen efter 5 underbar dagar. Mitt hotelltips är Confortel Auditori som ligger nära busstationen. Ca 20 min promenad till Placa Catalunya och La Rambla (centrum), 700 m till Sagrada Familia. Bet ca 725 kr/natt 8exkl. frukost) och det finns en liten pool och terass på taket. Restauranger och matbutiker, uttagsautomater precis utanför hotellet. Det var ett lugnt och lummigt område.

Bokade via Booking.com som hade bra erbjudande. Kolla även hotels.com och såklart här på RG!

Har gjort ett bildspel från vår resa om du vill kolla: http://photopeach.com/album/whq4dq

Trevlig resa! / Marika
12 aug. 2011 10:11
Hej Marika,
tusen tack för snabbt svar! Skall genast undersöka hotellen du tipsar om:) Det skall vara konference i Barcelona under de dagar jag skall ner så många hotell är redan fullbokade..hoppas på bättre tur nu:)
Många hälsningar Kristina
Av Annl
14 aug. 2011 11:01
Hej,

Kolla på gamla trådar om Barcelona - jag minns att någon här på RG tipsade om ett hotell som låg kanoncentralt och som var väldigt bra pris dessutom.