Tips till bra resemål för fest och uppvilning?

19 okt. 2009 11:30
Visningar: 3443
Hej!

Vi är 6 tjejer som i sommar hade tänkt åka utomlands. Vi vill som ha de kul men också kunna vila upp oss så vi är väl mest ute till att resa till något land som har väldigt bra nattliv är hyfsat billigt och fina stränder. Ingen bra combo, jag vet men är riktigt tacksam för alla svar :) även tacksam för tips om hotell och dylikt. Har varit i Agia napa och gillade det mycket. Känns samtidigt trist att åka till samma land en gång till när det det finns så mycket annat att se. Det jag gillade främst där var utelivet så om någon vet något liknande resmål skulle jag bli glad :)

Tack på förhand!
19 okt. 2009 20:18
Sunny Beach i Bulgarien? Det är nog ett bra alternativ om ni är ute efter party, finns mycket sånt där... dessutom rätt så billig shopping, mycket marknader. God mat är inte fel också... och närheten till den fina halvön Nessebar dit man kan ta en halvdagsutflykt. Stranden är jättefin!
19 okt. 2009 20:42
En grekisk ö! (inte riktigt samma som Cypern...) Bara välj.... Men bland dom bästa skulle jag väl säga är Korfu, Lefkas, Zakynthos, Naxos, Santorini (tyvärr lite dyrare än dom flesta andra), Paros, Mykonos, Samos, Kos, Rhodos, Karpathos, Kreta (inte att förglömma, här finns ALLT) eller så väljer ni något mindre som Leros, Patmos, Skiathos/Skopelos (Mamma Mia öarna!) mm mm.

En del av dom nämnda mer party än andra, en del dyrare än andra. En regel som gäller dom grekiska öarna är att ju mer exploaterad och ju mer turister destå dyrare..men prisnivåer kan skilja sig på samma ö också... enklaste sättet att få lite överblick på vad dessa öar har att erbjuda tycker jag är att kolla på charterbolagens hemsidor, Apollo, Fritidresor och Ving. Eller googla på resp ställe, och kolla in resealbumen här på reseguiden!

Lycka till med planeringen!
20 okt. 2009 16:04
Citerat från travellover:
Sunny Beach i Bulgarien? Det är nog ett bra alternativ om ni är ute efter party, finns mycket sånt där... dessutom rätt så billig shopping, mycket marknader. God mat är inte fel också... och närheten till den fina halvön Nessebar dit man kan ta en halvdagsutflykt. Stranden är jättefin!
Vi har faktiskt funderat på det.. kollat upp hotell och sådär. har däremot hört att det kan vara stökigt där. så vi la bort de då ett tag men börjar faktiskt fundera på det igen.. men aja, ska kolla runt lite mer :)
22 okt. 2009 16:00
Alanya i Turkiet! Otroligt bra nattliv och fina ständer och inte allt för dyrt. Jag har varit där 2 gånger med mina tjejkompisar och det är bland det roligaste jag har gjort. Kommer definitivt åka tillbaka nästa sommar igen ;)