Tanzania
Viko70,
23 jan. 2018
Updaterad av M4sta86
för 5 år sedan
Hej,
vi ska till Tanzania i slutet på december, över julen/nyårsafton.
Vi börjar fundera på hur vi ska organisera resan på bästa sätt förstås.
En enkel fråga men viktig för oss, till och börja med:
är det smidigare/billigare med att landa i Arisha och börja 5 dagar safari därifrån eller från ...
Tanzania
Mr_b,
28 jan. 2015
Updaterad av Ixploretheworldcom
för 9 år sedan
Någon som har tips angående riktigt bra restaurant i Dar es Salaam - helst lokalt kök?
Ska bara övernatta två dagar där inför safari, men vill kunna hitta någon trevlig restaurang innan det blir dags att åka in i busken. ... Ixploretheworldcom: >Citerat från Mr_b:
>Fina bilder!
Tack! Önskar ...
Tanzania
Marwa,
26 feb. 2018
Updaterad av Skandia_maan
för 6 år sedan
Vi är en familj, 4 vuxna som skall åka till och från Dar es Salaam o Zanzibar i juni.
Vi tittar på båt eller flyg, , läst vi att vissa flygbolag ofta ställer in.
Ngn som har erfarenhet av båt eller flyg? olika båt-/flygbolag som är bättre eller sämre?
Vi kommer att åka till Sverige tidig ...
Tanzania
Paisa8989,
28 maj 2014
Updaterad av Canada2000
för 10 år sedan
Hej
Jag ska åka till Tanzania nu i Juni och undrar vad man kan hitta buss tidtabell mellan Dar Es Salaam och Moshi?
Mvh Julle ... Canada2000: >Citerat från Paisa8989:
>
>
>
>
>
>>Citerat från Canada2000:
>>Kan detta vara någon hjälp? http://www.scandinaviagroup.com/Scandinavia% ...
Tanzania
Royacom,
8 mars 2008
Updaterad av Stefao
för 15 år sedan
Hjälp! Är det någon som vet vad biljetter från Gbg alt. Sthlm till Dar es Salaam brukar ligga på? Hur mycket måste man vara beredd att lägga...? Jag såg biljetter här på reseguidens sök till 7300, är det bra? Kan det blir billigare om man väntar?
Någon som kan rekommendera flybolag/resebyrå dit?
...
Tanzania
Dsteisjo,
29 jan. 2018
Updaterad av Basta
för 6 år sedan
Hej
Jag letar tips på safari som avgår från Dar. Gärna i "närheten" av Dar. Tänkt att vara ute i typ 3-5 dagar. Sedan åter till DAR och Zanzibar.
Ni som åkt från Dar till Zanzibar är det enkelt att åka mellan flygplatsen och ön? 8Land och sjöväg) ... Basta: Den närmaste nationalparken från Dar ...