Tips på väg!!!

Av Amir59
6 jan. 2012 09:53
Visningar: 198
resa med husbil
Hej!
jag och min fru kommer att resa från melbourne till Cairns med husbil och vi har hyrt husbil i melbourne och återlämnar i cairns. jag tänkte köpa gps som kan anvädas senare i våra framtids resor och parkera husbilen nära eller utanför stora städer (Sidny och etc...) och åka färden med buss eller liknade lokaltrafik.
Har Ni några tips framför allt när det gäller parkeringen i stora städer o.s.v

Tack på förhand

Amir
Av Trea
6 jan. 2012 10:23
Vi har inte varit i Australien, däremot har vi rest mycket med husbil i Europa och även på Nya Zeeland. Ni kanske oxå har rest med husbil tidigare? Vi känner alltså inte till några australiensiska regler, men vanligen får man ju parkera med en husbil precis som med alla andra bilar, dvs man måste följa de vanliga parkeringsreglerna och skyltning osv.

Inne i större städer går det ofta bra att parkera på parkeringar som går längsmed gator, då behöver bilen inte sticka ut utanför parkeringsrutan. Man får också ofta plats på stora parkeringsplatser utanför köpcentrum osv. Att tänka på är förstås att inte låta några värdesaker ligga synliga i fönstren eller för lättillgängligt samt att komma ihåg att stänga alla fönster osv.

Kika gärna in på vår husbilsblogg och hör gärna av er om ni har andra husbilsfunderingar! :)

Helena & Peter
http://www.freedomtravel.se