Tips på ställe i Thailand
Vilka ställen i Thailand skulle ni rekommendera om man är föräldraledig och har två månader att spendera i landet? Vi tänkte åka ned nu i februari och vi är två (trötta) föräldrar med en 4-åring och en 3-månaders. :) Vi tänkte stanna 2-4 veckor på ett och samma ställe, vi vill helst inte resa omkring så mycket, utan mer leva ett luuugnt och soft liv, fly vardagen lite. Chiang Mai gillar vi för de har bla ett fantastiskt café (Dada kafé) och vi har varit i staden förut. Vi har begränsat med pengar så vi kommer inte kunna bo på resorts varje vecka. Vi är inga större strandmänniskor så att åka ut till en ö känns kanske overkill. Först tänkte jag på Koh Chang men det känns för långt att resa från Bangkok. Jag vill också gärna ha nära till sjukvård om något skulle hända med kidsen. Finns det något barnvänligt prisvärt ställe som har lite strand och möjlighet till enklare barnvänliga utflykter i närheten? Har börjat kika lite på Mae Pim och Pattaya för att slippa så lång resa från BKK, är det något alternativ tycker ni eller tröttnar man efter några veckor? Tips emottages gärna, tack på förhand!
Rekommenderar Pattaya, där har ni precis allt ni kan önska.
Har du Facebook? Gå i så fall in på sidan "Mae Phim i Thailand" och ställ dina frågor. Det är väldigt många i er situation, med småbarn som bor någon månad där och gör mysiga dagsutflykter till de olika barnvänliga stränderna. Jag tror absolut att Mae Phim kan passa er.
Det är många svenskar som har lägenheter och hus där och som hyr ut= Ni kommer oftast billigare undan än om ni bor på hotell
Det är många svenskar som har lägenheter och hus där och som hyr ut= Ni kommer oftast billigare undan än om ni bor på hotell