Tips på solresor med litet barn

13 apr. 2015 11:10
Visningar: 195
Vill gärna ha tips på mysiga resemål i januari med litet barn. 2 veckors semerster

Tänker thailand eller mexico, vill inte ha för turistigt. Mer vackert och genuint men närhet till nån form av shopping/stad.

Det är min första resa med litet barn (under ett år) har mest besökt storstäder SF/NY mm, tidigare uppskattar bra genuin mat.

Thailand
Nä jag kollar känns det svårt hitta rätt, vill absolut inte hamna i turistträsk med sexhandel mm.

Mexico
känns lite bättre besöka än Thailand.

Andra ställen
Troligen finns en mängd härliga ställen besöka

Tips på orter och hotel mottages gärna
13 apr. 2015 12:48
Hej,

Om du kan tänka dig Kanarieöarna kan jag tipsa om Sunwing Resort på Teneriffa. Innan jag fick barn hade jag nog aldrig kunnat tänka mig en charter till Kanarieöarna men nu var det jätteskönt. Allt är verkligen anpassat för barn överallt på hela hotellet.

Hotellet ligger i stadsdelen Fanabe i Los Cristianos/Playa de las Americas-området. Så visst, det är turistigt men Fanabe ligger i utkanten av allt stohej och är ett nytt och fräscht område som känns mycket mysigare. Inga stora fyrkantiga hotell-klumpar i cement utan lägre, mindre byggnader. Jättefin strandpromenad där du lätt kan ta dig fram med barnvagn. Man kan gå antingen neråt mot Playa de las Americas där det finns mycket butiker och restauranger. Eller så går man norrut mot utkanten av staden där det är mindre byggnader och mer naturskönt. Det går att gå hela vägen efter havet upp till nästa lilla by ca två kilometer bort.

Vi var på Sunwing på Gran Canaria januari detta året men vi tyckte faktiskt bättre om Teneriffa.

Nu hade du kanske tänkt dig en längre resa men det var verkligen skönt med den relativt korta flygresan när man reser med barn. Temperaturen är också lagom för barn, inte för varmt. Sunwing har ordentligt uppvärmda pooler, 28-29 grader, så även små barn kan bada. Du kan läsa mer om hotellet och området på en liten hemsida som jag har gjort om vår resa på barnsemesterteneriffa.se

Men om du ändå vill åka längre har vi vänner som varit två gånger på Sunwing Bangtao Beach i Thailand och varit mycket nöjda. Hotellet ligger naturskönt precis vid stranden. Inte så mycket shopping på orten men dom tog enkelt buss typ 20 minuter till närmsta stad. Absolut ingen sexhandel på stranden, hotellet eller området.
13 apr. 2015 19:44
Hej circusalfredo!

Tack för utförligt svar!
Ska verkligen överväga ditt förslag, är själv inne på kanarieöarna men dock inte resten av familjen:)

Med vänlig hälsning,
Patrik
Av Tubbe
13 apr. 2015 20:02
Titta närmare på Laem mae prim i Thailand. Finns turister men i en härlig semester lunk.
C.a 2-2,5 timmar från BKK.
Angående att resan är lång och åka med små barn. Åk vid 22.00 tiden från Sverige.

/ R